Rabu, 13 Februari 2013

PANASS!! Mazlan Aliman dan Dr Rosli Nak Siasat Kohilal Pas? #FGVH


Si Mazlan Aliman sibuk dengan FGVH. Rasanya lebih baik Mazlan fokus pada satu syarikat Pas yang rugi teruk, hingga duit yang dilaburkan hilang begitu saja!

Tahukah anda dulu Pas pernah buka satu syarikat yang bernama KOHILAL? KOHILAL ni mengumpulkan hasil dari ahli Pas untuk menubuhkan syarikat.

Mungkin ramai yang tidak tahu bahawa telah berlaku penyelewengan sebanyak RM 45 JUTA yang melibatkan seramai 23,000 ahli Pas, telah hilang wang pelaburan begitu saja sejak 1986.



Sepanjang penglibatan PAS dalam KOHILAL, mereka hanya mampu menjana keuntungan sebanyak RM 189,432.00 dalam tempoh 10 tahun bermula 1986 hingga 1995.

Maknanya, ahli Pas yang melabur tu, tak pernah mendapat keuntungan ditangan mereka. Modal terkumpul sebanyak 2.3 juta, habis begitu saja tanpa dikesan.

Sebab tu Mc kata, dari Mazlan dan Dr. Rosli sibuk siasat FGVH. Baik siasat Kohilal yang memang sudah tahu bermasalah, lagi kritikal tu.

Tolong balik ahli Pas yang melabur dalam Kohilal tu. Ada yang jual tanah, bergolok bergadai, hutang sana sini. Tiba-tiba pelaburan Kohilal rugi, dah la rugi, modal pun hancuss.. untung tak payah tanya la, memang langsung tak nampak.

Berbeza dengan saham FGV yang sememangnya dijamin oleh kerajaan. Peneroka tak perlu keluar modal pun. Cuma tunggu duit untung masuk saja. Benda yang bagus macam FGV ni mereka pertikaikan, sedangkan Kohilal senyap begitu saja, tak teringin ke Mazlan dan Dr Rosli nak siasat?

P/s: Sibuk dengan FGV, Kohilal apa cerr?


McTheory:
Cermin diri dulu, sebelum kata orang lain..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mcm beruk dua ekor ni

Fath berkata...

terbaek..lbh bayak pendedahan kejahatan PKR di blog saya .. jom tngk di http://kakiblogger.mygeng.org/