User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Jumaat, 8 Februari 2013

PANASS!! Mazlan Aliman Di Maki Anwar Kerana GAGAL Burukan #FGVH dan Felda?




Nampaknya Mazlan Aliman sentiasa ada cara nak menjahanamkan felda. Mazlan mencari jalan untuk memburuk-burukan felda dan saham FGV. Pelbagai cara yang Mazlan usahakan semata-mata mahukan felda buruk di mata rakyat Malaysia.

Mc tahu, Mazlan ni cari makan dengan Pakatan, tugasnya hanyalah burukan felda dan FGV. Kalau takdak cerita baru tentang felda dan FGV. Anwar akan call Mazlan dah maki hamun dia.

Sebab tu, walaupun takdak cerita buruk, Mazlan akan tetap buat cerita yang buruk pasal felda dan FGV. Biasa la cari makann..

Baru-baru ni, Mazlan buat laporan SPRM terhadap Pinjaman Felda RM6 bilion daripada KWSP. Kononnya Felda telah kehilangan RM500 juta dan FGV (Felda Global Venture) tidak mendapat apa-apa keuntungan tetapi telah diberikan pinjaman sebanyak RM6 Billion oleh KWSP untuk menerokai pasaran antarabangsa.

Mazlan ni tak cerdik sebenarnya, dia bukan tahu apa pun pasal permainan saham ni. Dia saja buat-buat pandai. Lepas kantoi nanti, buat muka tebal dan bodoh. Sebab tu orang selalu halau dia dari masuk felda. Sebab orang dah menyampah dengan pembohongan dan fitnah yang dia bawa.

Lepas tuduhan yang dilakukan Mazlan terhadap felda dan FGV, Datuk Ahmad Maslan menjelaskan bahawa RM1.5 bilion telah dibelanjakan untuk pembelian kilang gula milik Robert Kuok, yang diapungkan di Bursa Malaysia.

RM2 bilion lagi telah dibelanjakan untuk program penanaman semula kelapa sawit, dan yang paling penting, tanah peneroka tidak dijadikan cagaran. Sekali lagi diulang, tanah peneroka tidak dijadikan cagaran.

Untuk pengetahuan semua, sebenarnya Felda mempunyai RM20 bilion dalam aset dan RM10 bilion dalam bentuk tunai dan saham yang boleh diganti. Jadi pinjaman KWSP tidak memerlukan cagaran. Sebab aset felda dah cukup kukuh!

Pinjaman tersebut membolehkan Felda melabur di Amerika Syarikat (AS) dan Kanada dalam sektor minyak sayur-sayuran dan bijirin berasaskan minyak oleokimia. Oleokimia ni boleh menghasilkan produk kosmetik yang bermutu.

Sudah tentu kita memerlukan modal yang besar untuk membuat pelaburan yang besar diluar negara. Jika pelaburan besar, pulangannya juga sudah tentu lebih besar. Inilah perancangan hebat Felda di luar negara.

Memang sekarang kita tak nampak kekuatan yang ada pada felda dan saham FGV. Kerana semuanya masih baru, tunggu bila segalanya sudah terlaksana. Insyallah FGVH akan setanding pelaburannya seperti Petronas, malah lebih hebat lagi.

Jadi, tolonglah jangan layan si Mazlan Aliman tu. Dia tu bukan ada apa-apa kepentingan pun. Dia pun tak tahu asas pelaburan. Apa yang dia tahu, mencari salah felda dan FGV untuk dijadikan isu. Kalau takdak isu, dia fitnah.

Biasa la modus operandi pakatan ni. Fitnah berulang-ulang, lama-lama orang akan percaya berita tu benar.


McTheory:
Tapi rasanya rakyat Malaysia lebih bijak untuk mengetahui yang mana intan, yang mana kaca!

5 Komen Pembaca:

Tanpa Nama berkata...

tk baik kta org anak haram,berdosa,kalo dia anak haram ko anak ape?

Tanpa Nama berkata...

yg ank hram tu umngok!

Tanpa Nama berkata...

Anak haram ko la...cai2 pr

Tanpa Nama berkata...

Dasar cai umngok yg bongok..
Pelaburan kt amerika dan kanada tu dah lungkup! Rugi.. Kau kalau x tau ckp pasal business jgn cakap... Nampak mcm budak bodoh x abis skolah aje.
Pegi periksa fakta sebelum nk fitnah!

Anak peneroka bijak sikit..

Tanpa Nama berkata...

Adoyai baru bijak sikit dah bekokok...bijak mende mcm ni...stakat taboq ayaq liuq ckp pelaburan dah melingkup tanpa fakta bijak mende..paling tggi pun aku rasa nko ni ada spm je...tu la masa suruh blaja pgi lari nyorok hisap rokok kat ladang sawit..bila besar bodoh betingkat..dgr kabar angin dari mulut munafik pun nko peCAIa..ada org buat bnde baik nko sibuk nak jahanamkan...aku paham nko tu mnumpang jarta mak bapak nko je..tanah sawit tu pun bkn nko pnye..ngabihkan boreh mak bapak pastu melalak jadi anjing pakatan haram yg xpenah nak jenguk felda slama hari ni..bodoh pastu kena tipu jadi bangang...

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review