User Online

Politics Blogs

Seminar Autisme 2014

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Rabu, 8 Mei 2013

PANASS!! Cina Pas Kata, Pengundi Cina Bijak Sebab tu Pilih Dap! #PRU13




Jika ditanya "Orang Cina mahu apa", saya mahu jawab orang Cina mahukan pemimpin yang bersih dari rasuah dan amanah, kata Naib Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Vincent Lee.

Beliau berkata demikian sebagai menjawab laporan muka depan akhbar Utusan Malaysia hari ini yang bertajuk 'Apa lagi Cina mahu'.

Bekas Ketua Menteri Melaka, Mohd Ali Rustam juga di muka depan akhbar tersebut berkata "mereka (Cina) sangat rasis".

Ekoran kalah di Parlimen Bukit Katil, beliau menyalahkan orang Cina kerana tidak memilih beliau dan menyifatkan orang Cina tidak mengenang jasa.

Manakala semalam Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam kenyataannya berkata, pilihan raya kali ini merupakan 'Tsunami Cina'.

"Orang Cina bukan rasis tapi kami bijak. Kami jelas dengan apa yang kami mahu iaitu pembangunan dan masa depan negara.

"Orang Cina mengutamakan pemimpin yang amanah dan bersih, tidak kira dari kaum apa pun," kata Vincent ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Vincent yang juga Ketua DHPP Wilayah Persekutuan turut berkata, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) boleh disifatkan sebagai rasis kerana seringkali mengeluarkan kenyataan bertujuan meniupkan api perkauman.

"Kalau mereka kata orang Cina rasis, mereka silap. Kalau nak cakap soal rasis, Perkasa lagi rasis," katanya.

Justeru beliau menyeru semua pihak khususnya akhbar milik Umno agar berhenti menyiarkan kenyataan yang menimbulkan kebencian antara kaum.

"Akhbar Utusan Malaysia cukup-cukuplah siarkan kenyataan menghasut kebencian orang Melayu kepada orang Cina. Kita harus berpolitik secara matang, bukan menimbulkan isu perkauman," katanya.

Tapi Vincent tak komen pula kenyataan akhbar cina yang boleh menyinggung perasaan orang Melayu. Walaupun melayu tak baca dan faham akhbar cina. Tapi akhbar cina sentiasa di pantau. Malah ada hasutan dalam akhbar cina lagi teruk!!

Kenapa bila cina kutuk melayu boleh, tapi bila melayu kutuk cina tak boleh?

Sampai bila melayu asyik nak mengalah?

Melayu kena bersatu untuk kuat. Kalau tak bersatu, sampai bila-bila pun kita akan diperkotak-katikan. Bersatulah wahai bangsa ku.


McTheory:
Masa untuk 'Melayu Satu'

16 Komen Pembaca:

belang berkata...

Kelakar cina ni dia kata kaum dia pandai dan bijak. Anwar kata dia nak jd pm, semua cina sokong dia, bukankah bodoh namanya? Adakah mana2 data yg kaum cina buat untuk banci sokongan org melayu pada umno? Bukankah bodoh kalau mengikut dan percaya membabi buta tanpa bukti semua kata2 anwar ibrahim itu. Harap semua blogger hentikan kata cina ini bijak mengundi sebab semuanya bodoh sehinggakan sekarang terkial2 nak buat demo, nak mintak jawatan menteri, nak suruh dap join bn sebab taknak hilang suara dlm polisi kerajaan. Bodohkan! Anda nilaikan.

Tanpa Nama berkata...

Macamlah Anwar dan LKS tu sucilah sangat! Tak tau yg nak di angkat sbg PM tu dulu BAPAK SEGALA RASUAH! Jadi yg BODOH siapa? Cina juga....

Tanpa Nama berkata...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan malaysiakini

Freemalaysiakini2.com

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha betul betul betul. Kata cina bijak tapi bodoh tahap gaban kena tipu nuar bulat2.

Tanpa Nama berkata...

cina ni memang haramjadah.. akhbar cina hina melayu boleh tapi akhbar melayu pertikaikan cina tak boleh.. apa ingat pemimpin2 cina ni tak rasuah..?

pemimpin2 cina lah segala bapak rasuah dalam malaysia ni, sama lah dgn pemimpin pas dan pkr, semuanya sama tapi nak tutup kemaluan diorg salahkan umno.. haramjadah punya cina tapi lagi haramjadah melayu penjilat juboq cina

kemolorx berkata...

babi ni mati pun kena bawak duit sebab nak rasuah tuhan dia lagi nak cerita pasal rasuah..lu balik tongsan la sakai...

Tanpa Nama berkata...

http://www.papagomo.com/2013/05/bangsa-cina-dap-wajib-ditentang.html?m=1

Tanpa Nama berkata...

Cina utamakan pemimpin yg amanah dan bersih tanpa mengira kaum??what a joke!!

Tanpa Nama berkata...

Yang ngajar melayu rasuah pun cina! Sucilah konon!

langau berkata...

harap akhbar2 cina dicetak dlm dwi bahasa, melayu dan cina. ini bukan sahaja akan menambahkan jualan bahkan dpt membantu kaum2 lain memahami corak pemikiran kaum cina

langau berkata...

harap akhbar2 cina dicetak dlm dwi bahasa, melayu dan cina. ini bukan sahaja akan menambahkan jualan bahkan dpt membantu kaum2 lain memahami corak pemikiran kaum cina

Tanpa Nama berkata...

Vincent sial ni kata mereka bukan rasis tetapi mereka bijak jadi meiayu ni bodoh ka?.Melayu dah tak perlu buang masa,waktu bodoh sudah tammat sekarang ni harus bertindak.

Tanpa Nama berkata...

Nilah dia musuh dlm selimut bgsa cina.. dlm diam hasut cina lain benci dgn melayu.. klau aku ada kuasa, dh lama sruh dia telan asid, bior hncur tekak dia..

Tanpa Nama berkata...

Bangsa TAMAK dah RUGI. Mcm ANJING dgn byg2..

sky awana berkata...

Tak ada jminan klau pmbangkang memimpin msia tk akn ada rasuah, mn ada ngara tk ada rasuah

Tanpa Nama berkata...

rasuah punya pasal jgn ckap pandai..tk kira bangsa kita tau..cina tk kurang rasuah..kt China Taiwan.Hong Kong..cina Malaysia pun sama juga..kalau dpt prenta lgi truk..tajuk nya ini tanah melayu punya lu jgn sebuk 2 nk jaga konon..lu tngk pinang mcam..bukan rasuah Aja..tanah org melayu pelan 2 lu kaup..lgi 20 thn nama jln nama hj.Aziz.jln dato nuar.hang sabun..pendekar sala ayub..tapi smua muka cina..muka melayu tkda..tgl nama Saja..ini pandai tipu..memang cina pandai..

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review