Isnin, 9 September 2013

HOT! Mat Sabu Bersedia Lawan Nik Aziz? #MuktamarPas


Walaupun pucuk pimpinan Pas seperti Nik Aziz, mahukan jawatan Timbalan Presiden Pas diisi oleh golongan bijak pandai agama seperti Ulama tapi Mat Sabu, tetap dengan pendiriannya yang mahu pertahankan jawatannya tu pada pemilihan muktamar yang akan datang.

Mat Sabu dikatakan tidak mahu memberi sebarang komen selepas ditanya mengenai perkara tersebut. Cuma beliau kata mahu mempertahankan jawatannya tu dan tidak akan melepaskan jawatan tersebut kepada pemimpin yang lain.

Persoalan mahu mempertahankan jawatan ini timbul berikutan kenyataan Nik Aziz Jumaat lalu, yang menyatakan harapannya supaya jawatan timbalan presiden dipegang oleh pemimpin yang memiliki ilmu agama yang tinggi. Sudah tentu kenyataannnya itu merujuk kepada Mat Sabu.

Tak mungkin Mat Sabu dari golongan bijak pandai agama.

Sebab Mat Sabu dan kumpulan sebelahnya dalam Pas ni yang banyak tunduk akan desakan DAP dalam tuntutan yang jelas merugikan Islam sehinggakan mereka ini sanggup bersama Dap dan sanggup menolak perpaduan sesama Islam.

Kalau Mat Sabu menolak saranan Nik Aziz. Maknanya Mat Sabu sudah melanggar perintah Nik Aziz yang mahu orang bijak pandai agama duduk dikerusi tersebut.

Apakah disebabkan jawatan, Mat Sabu melanggar saranan dan perintah Musyridul am Pas?

Ohh.. betul la syiah mana setia pada pemimpin!

McTheory:
Makin menarik muktamar Pas kali ni..

Tiada ulasan: