Rabu, 8 Januari 2014

TERKINI! Kenyataan Rasmi MB Kedah Perihal Kereta Baru! #HanyaDiKedah

   1.  Menteri Besar, Dato’ Paduka Hj. Mukhriz Tun Mahathir:  

“ Yang pertamanya kenyataan saya sebelum ini bersifat penjelasan. Ianya bukan penafian. Dan saya nyatakan hari itu bahawa yang pertamanya, kenderaan yang saya gunakan di Kedah ini adalah kenderaan yang telah dibeli di zaman Almarhum Ustaz Azizan dahulu.

Yang keduanya, kenderaan yang saya pakai di Kuala Lumpur adalah sebenarnya kenderaan peribadi saya yang telah saya beli, mungkin tiga tahun yang lepas, kalau tak silap. Nombornya G1M 6. Plet nombonya. Tetapi oleh kerana ianya saya juga untuk urusan rasmi, itu sebabnya saya letak nama Menteri Besar di situ. Mudahlah urusan rasmi itu.

Saya baru dimaklumkan oleh Yang Berhormat Dato’ Wira Setiausaha Kerajaan bahawa pihak PKNK ada membeli kenderaan Mercedes Benz S300, menggunakan nombor yang lama iaitu KBV 8 untuk kegunaan Yang di-Pertuan Agong di Pulau Langkawi. Jadi mungkin itulah menyebabkan salah faham itu timbul tetapi bukan untuk kegunaan Menteri Besar. Untuk kegunaan Agong di Langkawi. Kenderaan itu ditempatkan di Pulau Langkawi.  ”

   2.  Penjelasan tambahan Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Wira Hj. Mohd Puat Haji Mohd Ali pada sidang media sama:

“ Berlaku silap faham itu apabila kita mendapatkan peruntukan daripada PKNK, kita beli S300 tu. Pegawai di pejabat saya menyangkakan Dato’ Paduka yang nak pakai kereta tu. That’s why they put the plate Menteri Besar. Ada confusion. Sebenarnya, Dato’ Paduka masih pakai kereta KCX 8. KBV 8 itu, sebab nombor yang cantik. Kita retained, kita akan bawa ke Langkawi. Kereta yang digunakan oleh Yang di-Pertuan Agong dan Jemaah Pemangku dah tua, model tahun 90an,  selalu rosak.  Kita beli kereta itu dan dalam proses untuk dibawa ke Langkawi.  “

   3.  Tambah Dato’ Paduka Menteri Besar:

“  Saya ingin sarankan kalau lah kawan-kawan kita di sebelah sana begitu prihatin soal pengangkutan diri saya, terima kasih banyak-banyak lah. Tetapi pada saya, isu-isu macam Kalimah Allah ni jauh lebih penting. Kalau boleh mereka turut menjuarai isu itu berbanding dengan kenderaan Menteri Besar. Itu tak berapa penting.  “

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Macai PAS haram jadah laknatullah bkn main kalut, melompat mcm berok nk siasat keta org UMNO.. Klu UMNO... Tp klu sekutu lahanat depa tokong besar PR beli xtentu hala keta atau menda mewah duit rakyat.. Senyap sepi mcm tikus kena racun..bodoh..diam.. Rafizi bongok tu apesl xsiasat Lim Sial Eng? Khalid Brahim punya boros, harta menantu ank nik najis? Saifuddin nasution ada istana besar di australia dn umh mewah di Klntn?? Mana macaiii? Adil ikut pala hotak Nuar..bg puak dia makan duit tabung pu halal..bg UMNO buat urusan keja pn jd haram..bahlol macai PR!

Tanpa Nama berkata...

Org Melayu Islam lupa isu mana yg patut menjadi keutamaan!! Isu kenaikan harga barang memang menyebabkan org marah tapi Takdak la sampai org Malaysia tak makan bahkan tiap2 malam boleh tengok org Malaysia makan KFC dn pizza hut serta kedai nasi kandaq sampai ke pagi.Org Somalia yg tak makan apa2 langsung lagi teruk,org britain pun tak makan kat luaq hari2 tapi rakyat Malaysia yg begitu susah(mewah sebenarnya)makan 24 jam.Yg patut menjadi keutamaan adalah isu KALIMAH ALLAH YG NAK DIPAKAI KRISTIAN.Ini adalah perkara yg salah lagi batal akidah bg yg menyokong kerana pihak kristian nak gunakan KALIMAH MAHA SUCI ITU UNTUK MEMESONGKAN JIWA UMAT ISLAM DN MEREKA NAK MENYEKUTUKAN ALLAH DNGN MAKHLUK!! Kristian dn Yahudi dh berjaya bg umat Melayu Islam keliru dngn isu ini kerana dalam masa yg sama mereka juga mengapi2kan isu harga barang.Kita yg tak reti menilai pula terikut2 dngn tindakan biadap kristian ini dngn menyokong mereka nak gunakan KALIMAH INI PADAHAL KITA SEMUA TAHU PASTI AKAN DISALAHGUNAKAN!! Mereka nak KALIMAH ALLAH TAPI DALAM MASA YG SAMA TAK MAHU AZAN BERKUMANDANG!! Apa cerita ni! Mereka mahu guna KALIMAH ALLAH TAPI DALAM MASA YG SAMA TAK SUKA PROGRAM DAKWAH DITELEVISYEN!! Mereka nak guna KALIMAH ALLAH TAPI DALAM MASA YG SAMA NAK GUBAL AKTA NAK MENYEBARKAN AGAMA LAIN DISELANGOR!! Apa ni??!! Berhati2 umat MELAYU ISLAM,takut jatuh kufur dn syirik kalau bersetuju dngn mereka.MEREKA KATA(pembangkang)mereka sayang ALLAH TAPI BILA PADERI TERANG2 nak merosakkan Islam,mereka buat bodoh dn pekak!! Tapi bila mufti Perak cakap
Sikit mereka buat laporan polis!! Gila punya kerja!!

Tanpa Nama berkata...

setuju anon 8.19 PG 100%
Bangla, vietnam yg kais pagi gaji rendah pun hidup sama2 jg dgn kita..kongsi harga brg yg sama.. tp kenapa mereka xkebulur jugak?

betapa jahatnya kaedah fitnah dan doktrin pemikiran Pakatan Haram utk ubah otak rakyat..seperti fitnah Dajjal.. kena pulak menteri dan jentera Krjn bodoh lembik,, xtahun nk counter back.. biar je isu jd isu.. heran sikap jentera krjn teruma PM sndiri.. lemah propaganda dan pertalian bahasa dengan rakyat..

akhirnya majoriti di tipu songsang hidup2 oleh pencacai P.Haram.. mcm dh kebulur dah rakyat.. pdhal food court penuh.. fast food siang malam ade org.. kedai mamak xpyh ckp lah..24 jam laku.. so apakah nk dusta lg nikmat??

Tanpa Nama berkata...

Tak perlu nk sibuk pasal kereta..skrg semua org boleh pakai kereta..kerani sekolah pun boleh bwk audi skrg ni.Apa yg penting islam dan melayu kekal di malaysa