Khamis, 21 Oktober 2010

APABILA WARTAWAN MALAYSIAKINI KENA HALAU!!


Wartawan portal Malaysiakini telah dipaksa keluar dari bilik media di perhimpunan agung Umno kerana tidak memiliki pas media yang dikeluarkan oleh sekretariat parti.

Semua lapan wartawan portal berita kaki spin itu tidak dibenarkan menggunakan kemudahan bilik media oleh seorang pegawai sekretariat perhimpunan.

Malah wartawan terbabit turut dilarang memasuki dewan tempat persidangan berlangsung. Sejak beberapa tahun lalu, Malaysiakini telah menggunakan tempat tersebut walaupun dinafikan pas media.

Bagaimanapun, walau telah diberi peringatan dan dihalau dari bilik media serta dewan persidangan, wartawan-wartawan MalaysiaKini dilihat berkumpul di sekitar ruang legar bangunan PWTC.

Sumber Media Permatang Pauh

Selepas wartawan Malaysiakini dihalau, mereka telah menghubungi rakan baik mereka dalam UMNO iaitu KJ. KJ pulak telah berjanji akan menyelesaikan masalah ini dengan secepat mungkin. Kiranya dia nak bagi Pas Media pada Malaysiakini la.

Pakatan juga sering memboikot media mesra kerajaan, kenapa tiada siapa yang bising?

Pada pendapat pembaca sekelian, apakah patut Malaysiakini diberikan Pas Media untuk melaporkan Perhimpunan Agung UMNO?

P/s: Portal 'belaan' yahudi ni, tak masuk pun takpa kot.

Mctheory:
Pun kena halau jugak!! ishh ishh...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1)bagi mereka yang beretika...akan bersikap profesional...bertanggungjawab atas segala laporan...perkhabaran..

2)bagi mereka yang tidak beretika...tidak profesional...malah bukan sahaja tidak mahu bertanggungjawab atas segala laporan..perkhabaran...tapi turut memutarbelitkan fakta dengan niat mengelirukan...menanamkan kebencian...mengugatkan keamanan atas agenda kelompok yang berkepentingan me'rampas' hak dan menafikan secara total hak mereka yang lain.....

perlu kah bagi yang (2) itu diberi ruang dan peluang....sedangkan niat mereka hanya lah....merampas...menafikan...memutarbelitkan...mengugat keamanan...

maka biaq pi lah mereka nak kata apa asal jangan plak tertipu macam masa perhimpunan puteri UMNO tu udah ler....siap pakai selendang...sanggup sampai macam tu sekali 'profesional' nyer depa tu....

Wallahu'alam...