Sabtu, 11 Jun 2011

KASI PANAS!! PEJELASAN TUDUHAN ZINA TANPA 4 ORANG SAKSI!!


Oleh Mahaguru58 – Syabas dan tahniah saya ucapkan pada Al Fadhil Ustaz Mohammad Kazim bin Elias Al Hafiz kerana telah memberikan penerangan yang paling terperinci dan boleh diterima pakai oleh setiap manusia yang waras, berilmu dan beriman didalam menghadapi kes seperti video perzinaan seorang yang dikatakan adalah Ketua Pakatan Pembangkang dengan seorang pelacur China.

Sudah sekian lama kes ini berjalan tetapi disebabkan adanya sebahagian besar otak otak bebal dan ketinggalan zaman dari mereka yang menjadi penyokong taksub gila babi pemimpin berkenaan terus menimbulkan keadaan huru hara baik didalam masjid dimana berlangsung suatu upacara lafaz sumpah laknat muncikari yang mengaturkan sesi penzinaan tersebut ataupun diperkarangan mahkamah bilamana yang tertuduh dihadapkan diatas kes kesalahan meliwat seorang pembantu partinya!

Saya tabik kepada Ustaz Kazim Elias kerana berani memperkatakan yang hak didalam majlis ceramahnya di atas.

Diantara beratus ribu alim ulama yang ada didalam Malaysia, inilah satu satunya ustaz yang ada iltizam dan prinsip ‘berani kerana benar’ dan harus dicontohi sekelian mereka yang mengaku diri sebagai penyampai risalah Al Islam!

Yang lain lain tu ibarat ayam kokok berderai derai tetapi bila jalak lenteng datang mengepak sayap, lari lintang pukang menyembunyikan diri takut kecut segala benda macam darai!

Ustaz Kazim Elias ini dikatakan telah dipecat dari parti PAS baru baru ini kerana menentang arus dan tidak na’am na’am (hanya pak turut) seperti kebanyakan ahlul PAS yang lain seperti dilaporkan di blog ini. Wallahu’alam bissawab!

Hakikatnya apa yang diperkatakan Ustaz Kazim Elias ini adalah sama dengan pendapat saya dan juga beberapa orang rakan sahabat saya yang juga merupakan para pemimpin dan akitivis Dakwah Al Islamiyyah serta mereka yang terbilang didalam dunia akademik pengajaran Ad Deenul Islam tanahair.


Nak tunggu sampai ada 4 orang saksi untuk menyabitkan pertuduhan zina memang agak mustahil.
Cuba dengar baik baik apa yang Al Ustaz Kazim Elias perincikan didalam video diatas?

Selain dari melihat dengan mata kepala sendiri akan kemasukan zakar kedalam liang faraj bagi kesalahan zina dan kemasukan zakar ke dalam dubur seseorang didalam kesalahan liwat yang merupakan tuntutan kesaksian di dalam bab jenayah zina dan liwat berkenaan, boleh diterima bukti ‘Qarinah’ bagi menyabitkan sitertuduh di dalam mana mana kes berkaitan!

Hukum Hudud hanya boleh dikenakan pada seseorang bila mana si tertuduh itu disabitkan dengan 2 cara:
1. ia berikrar mengaku berzina ;

2. kesaksian 4 orang yang tidak fasik mengaku melihat dengan jelas perlakuan zina tersebut dengan mata mereka sendiri ~ kemasukan zakar kedalam liang faraj wanita terbabit –

Hukum Takzir pula boleh dikenakan pada individu tertuduh bila ada Qarinah ~ bukti penzinaan didalam bentuk fizikal sepertimana diterangkan Ustaz Kazim secara terperinci didalam video diatas.

Nah, apakah dia lagi muslihat para pemimpin pembangkang yang cuba menidakkan sesuatu yang sudah terang lagi bersuluh didalam kes video yang melibatkan individu yang dikatakan adalah Ketua Pakatan Pembangkang berzina dengan pelacur China terbabit?


Memang terbukti sudah bahawa Presiden PAS Dato Seri Abdul Hadi Awang cuba kelepiak diri dari turut bersama kebanyakan orang lain didalam bersetuju bahawa bukti didalam bentuk video yang menunjukkan sipelaku zina itu boleh diterima pakai didalam bab kesaksian ‘Qarinah’ :

Mana ada 4 orang saksi yang bukan fasik dizaman mana sekalipun yang sanggup tunggu membiarkan mana mana pasangan bukan muhrim untuk berzina ; tunggu sampai zakar sipenzina masuk ke liang faraj pasangannya sebelum mereka bertindak menangkap pasangan tersebut?

Adakah mana mana pak lebai, pak haji, abang masjid, kapten surau, amir sahab, alim ulama, warak first class sanggup jadi mat skodeng, pergi ke sana sini, tunggu mengendap orang orang yang nak bermaksiat?

Kalau ada, maka dia bukan boleh diterima sebagai orang yang bukan fasik sebab dia sudah berniat tak baik, mahu membiarkan maksiat dan zina berlangsung dahulu dan tidak mencegah kejadian haram itu terlebih dahulu!!!

Akai taruh mana syeikh? Sembang bagai nak rak mempertahankan yang mungkar??? Tak malukah nanti untuk menjawab di Yaum al Mahsyar???

Memang terbukti sekarang ini bahawa yang alim menjadi zalim dengan sanggup menyalahgunakan ilmu agama dan akal kurniaan Allah demi mempertahankan kemungkaran hanya kerana ada kepentingan duniawi semata mata!

AIDC

McTheory:
Jangan kita gunakan ilmu agama hanya untuk menghalalkan cara kita, kerana itu sudah dianggap menipu. Sebagai orang berilmu, patutnya bertindak adil. Mustahil Ulamak Pas tak tahu tentang perkara ini..syaitan bisu!

1 ulasan:

Nik Hadhi Anuar berkata...

Hukum Hudud berzina untuk mencegah amalan berzina berleluasa..

Jikalau ada orang yg sanggup melakukannya di khalayak ramai sampai ada 4 orang yg tak pernah membuat dosa besar melihatnya..

maka hukum hudud sebat 100x dilaksanakan..

bagaimanapun ia tak merangkumi perbuatan rogol, mendakwa diliwat dan sebagainya..

-mcm tu kes2 bapak rogol anak akan bebas kerana tiada saksi..

Dan Haji Hadhi menyesatkan pemikiran semata2 membela Anuar..

serupalah kes Nik najis menghalalkan CARUTAN untuk membela Shahnon ketika menulis Novel SHIT yang tak mampu dibaca ketebalannya maklumat berakan..

Sambil juga menyatakan Allah Mencarut.

-juga jika ada 3 saksi yng menjatuhkan maruah wanita (baik yg terlanjur) perlu disebat 80x..kes2 sebegini mmg berlaku..tapi kalau yg pakai baju sendad tu..tak perlu disebat pendakwanya..jika tak cukup saksi