Sabtu, 11 Januari 2014

#HOT! Kisah disebalik Menteri Ayam Letak Jawatan!


Dalam dunia ni, tak kisah la orang tu bodoh ke, pandai ke, biol ke atau seangkatan dengannya, jika diberi jawatan atau kuasa, sudah tentu kalau boleh nak dipegangnya sampai mati. Walaupun kadang-kadang amanah yang diberi kepadanya tu, memang langsung tak dilaksanakan.

Contoh terbaik ialah Menteri KPDNKK Hasan Malek yang lebih popular dengan panggilan 'Menteri Ayam' kenyataan demi kenyataan yang beliau keluarkan boleh membuatkan Pejabat PM di Putrajaya bergegar! Apakah beliau sedar, beliau sebenarnya mewakili Kerajaan Malaysia dalam setiap kenyataan BODOH yang pernah beliau keluarkan?

Walaupun rakyat ni bukan MENTERI, tak bermakna rakyat begitu bodoh boleh menelan segala dan apa jua kenyataan Menteri yang sepatutnya lebih cerdik dalam mengawal emosi rakyat (penguna) ketika barang naik!!

Mana boleh lawan API dengan API bro! Memang meletop la nanti!

Kenyataan yang mengarut dan menyakitkan hati tu sepatutnya dielakkan. Cari solution yang lebih baik. Takkanlah tak ada penasihat yang mampu memberi cadangan yang lebih bagus selain dari "Ayam naik harga, jangan makan ayam"

Kalau setakat fikiran macam tu, baik lantik budak sekolah rendah saja jadi penasihat!

Tentang cerita Hasan Malik nak letak jawatan tu, sebenarnya hanya satu ujian untuk menunjukan PEMIMPIN UMNO kebanyakkannya, LEBIH SAYANG PADA JAWATAN, DARI SAYANG PADA PARTI!

Untuk penjelasan yang lebih teliti boleh baca kat AZRI



McTheory:
Sebut resign saja mengelabah habis semua anak-anak ayam buat demo.. he he he..

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ni satu lg! Hang takdak keje lain ka? Dok perangat lg buat apa? Tang carik salah orng semua bersemangat lebey, mana tak kena gelak kt chayanunalip?? Bodow piang!

Tanpa Nama berkata...

Politik murah!!! Kehkehkehkeh

Tanpa Nama berkata...

Anothr stupid keyboard warrior (konon.....) ni la dia contoh internet posers, igt elok sgt la, terror sgt la buat artikel bangang mcm ni. POSER!!!!

Tanpa Nama berkata...

Inilah akibatnya jari y berkuasa yang tade lgsg ilmu penulisan y beretika.....kalau setakat nak main politik murahan dapat apa? Tang nak carik salah dan bantai personal bukan politik namanye... Politik adalah perjuangan, berjuang untuk bangsa dan negara melalui kesatuan parti yang disertai. Apa yang diperjuangkan oleh blogger selain menjatuhkan bangsa sendiri dan menggunakan perkataan yang kurang elok....mulia sungguh peribadi blogger ni gaknye....

McTheory berkata...

Ramai juga peminat menteri ayam ni rupanya.. waktu kerajaan diserang hebat hangpa pi mana? Dok sorok bawah ketiak menteri ayam ni ka apa?

Tanpa Nama berkata...

Takdenya bantai personel.. dia tu menteri.. kalau bagi jawapan mcm budak tadika.. memang kena bantai la ngok!

Tanpa Nama berkata...

Jabatan Media Sosial Malaysia (Di Bawah PEMANDU)

Pengarah Jabatan Media Sosial Malaysia - Amhari Nazaruddin
Timbalan Pengarah Jabatan Media Sosial Malaysia - Akmar Hisham Mokhles

Jabatan Media Sosial Malaysia telah di tubuhkan pada Mac 2013 bagi menghadapi Pilihanraya umum ke 13 Selepas PRU13 JMSM diteruskan dan melaksanakan tugas di setiap Zon. Beberapa negeri sudah siap dengan pejabat dan kelengkapan serta pasukan media sendiri.

Pejabat Zon JMSM
Pulau Pinang (Che Wan MPP) - mewakili zon utara iaitu Kedah, P.Pinang dan Perlis

Selangor (MYKMU) - mewakili zon tengah perak,selangor,wilayah, N.9

Johor - mewaki zon Selatan Johor, Melaka

Terengganu (AAKJ) - mewakili zon pantai timur Kelantan, Terengganu dan Pahang.

Konsultant dar Singapura di lantik oleh JMSM bagi menyediakan segala kemudahan dan juga sebagai penasihat kepada Jabatan Media Sosial Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

mana dapat info pasal jabatan media sosial ni ? papagomo tak lead ke?