Jumaat, 21 Februari 2014

#HOT! Betul Ke Tun Dr Mahathir Anti-Hadis?


Benar ke negarawan Melayu dan tokoh Islam terkemuka dunia ni anti hadis? Hanya orang yang tak berakal saja fikir macam tu.

Dengar ulasan dari UFB,





Kita mungkin sudah lupa sejarah Tun Dr Mahathir semasa beliau Perdana Menteri :

Tun Dr Mahathir Mohamad adalah pemimpin negara yang pernah dibenarkan pihak berkuasa Arab Saudi memasuki Kaabah ketika mengerjakan umrah di Tanah Suci Makkah Al Mukarramah pada 1993.

"Perdana Menteri mengerjakan solat dalam rumah Allah itu dan turut berdoa tetapi apa yang didoakan beliau, tiada siapa tahu,” cerita bekas pegawai waran Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Rosme Hassan, 45,

Apa yang pasti, katanya, Dr Mahathir sehingga kini dikurniakan kesihatan yang baik walau pun usianya sudah mencecah 77 tahun dan berjaya membangunkan Malaysia sehingga dikenali sebagai negarawan ulung negara.

Rosme yang bertugas dalam jet eksekutif Falcon-900 sebagai kuarter master udara antara 1985 hingga bersara pada 1993, berkata beliau dan beberapa ahli rombongan lain turut mengambil kesempatan itu memasuki Kaabah.

“Saya masih ingat ketika itu kira-kira jam 11.45 malam waktu tempatan, saya terlihat beberapa petugas di situ membawa tangga dan terdetik dalam hati hajat untuk memasuki Kaabah akan tercapai.

"Mereka kemudian meletakkan tangga di tepi dinding Kaabah dan kami dengan didahului Perdana Menteri menaiki tangga berkenaan untuk memasukinya.

Sebaik berada dalam Kaabah, saya mendapati keadaan di dalamnya samar-samar tetapi apa yang pasti semua yang berada di dalamnya mengerjakan solat mengikut arah kiblat masing-masing kerana kita berada dalam Kaabah,” katanya ketika ditemui di Langkawi.

Menceritakan pengalaman yang sukar dilupakannya di Kaabah itu, beliau berkata, ramai orang Arab yang berada berhampiran Kaabah menarik-narik kain ihramnya dan apabila ditanya kenapa mereka berbuat demikian, orang Arab itu mengatakan mereka mahu mendapat berkat daripada rombongan negara.

Mereka menyifatkan rombongan daripada Malaysia sebagai bertuah dan dirahmati Allah kerana terpilih oleh-Nya memasuki Kaabah sedangkan tidak semua penduduk Arab mendapat peluang itu. Sumber

Dengan apa yang beliau buat selama hidup ni, membantu umat Islam di Malaysia dan dunia, dengan jasa beliau selama 89 tahun. Tiba-tiba ada manusia yang hidup tak sampai separuh hidup Tun Dr Mahathir, nak pertikaikan pegangan Islam beliau?

Mc rasa orang tu lebih baik terjun bangunan la. Tak guna hidup! Bodohnya menyusahkan orang!


McTheory:
Orang bijak, cari sebab dan penyelesaian, bukan asyik nak menuduh!

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

org tua bodoh ni anti islam laaa

Tanpa Nama berkata...

Kesian si bongok yg ats ni..tu je hujahnya..bodoh kan org lepas tu jenama kan org..xde hujah ilmiah langsng..

Tanpa Nama berkata...

Jangan kita buat tuduhan melulu. Ambil masa buat kajian dan semakan sebelum mengulas. Takut2 nanti habis pahala kena bayar dek dosa2 yang tidak sepatutnya.

Tanpa Nama berkata...

Org tak betaqal je tuduh Tun M mcm tu sdgkan berjuta yg lain termasuk diriku selalu mendoakan Tun M sihat slalu

Tanpa Nama berkata...

Sbb kebodohan dia lah kau blh hidup cara Islam

Tanpa Nama berkata...

Madey paria kafir ni dah murtad bro. Balik karelalah hehehe.

Tanpa Nama berkata...

Wa doakan madey paria ni biar cepat mampos. Hehe

NANA berkata...

Bismillahhirrahmannirahim....
Syukur Alhamdullillah .... Banyak jasa2 Tun untuk saya sekeluarga... Kampung saya sekolah saya sekolah agama kampung saya... Masjid.. Dll..... Byk perubahan dan permodenan yang positif..
Jutaan billion ..... Terima kasih ....
Tolong doakn pemimpin akan dtg juga mempunyai keupayaan menjayakn semua misi visi utk menaikkn umat Islam di Malaysia dan jugak umat Islam lain yang tertindas di seluruh pelusuk dunia...