Isnin, 3 Mac 2014

#HOT! Penghinaan Melampau Terhadap Pemimpin Negera Bukti Dap Parti Ekstrem dan #Rasis!


Mc ada terbaca artikel yang ditulis oleh kaum cina yang bukan pro Dap (alhamdulillah masih ada cina yang waras) mereka ini pada mulanya dulu menyokong Dap akhirnya menjadi jelik dengan apa yang Dap buat pada Datin Seri Rosmah dan Dato Seri Najib. Mereka yang boleh kita gelarkan sebagai RBA (Red bean army) bukan lagi wujud untuk mengkritik kerajaan, tetapi lebih kepada membunuh karektor dan bersifat peribadi.

Contoh sebagai gambar diatas, bagaimana DS Rosmah dihina dan dicerca dengan pelbagai kata-kata. Kalau kita berfikiran waras, mana ada manusia yang bertamudun dan beradab boleh mengeluarkan kata-kata cercaan dan hinaan sebegitu. Hanya orang yang tak betul otaknya saja yang mampu mengeluarkan perkataan jijik seperti itu.

Seperti contoh, gambar-gambar dibawah ni,

Doakan kematian DS Rosmah?

Mengambarkan PM Najib Razak sebagai muka babi?

Siapa Hew Kuan Yau ni? Untuk pengetahuan pembaca, dia ni Ketua Publisiti dan Penerangan DAP Kebangsaan. Seorang pemimpin besar Dap, berkelakuan ekstrem dan anti Melayu Islam. 

Bukankah semua ini agak melampau dan menunjukan bahawa kaum cina pro Dap ni sememangnya ekstrem dan mempunyai niat jahat lain dari apa yang mereka perjuangkan.

Kononnya mereka ini ANTI RASIS, tetapi dalam apa yang kita lihat dalam posting mereka. Mereka cina Dap lebih rasis dari melayu yang mereka panggil rasis!

Mereka kononnya perjuangkan kesamarataan, namun dalam tindak-tanduk perbuatan sekarang, tak nampak pulak ada melayu yang wujud dan berjawatan besar dalam Dap. Hinggakan Tunku Aziz pun dah lari dari parti yang kononnya perjuangkan intigriti ni!

Sepatutnya jika kaum cina waras dalam pemerhatian, cuba lihat gerakan Dap di Malaysia. Apa yang mereka perjuangkan, apa yang mereka nak. Bagaimana tindakan mereka terhadap pemimpin dan kerajaan. Apakah dengan menghina pemimpin seperti diatas, ianya satu perjuangan kearah Malaysia yang lebih baik?

Apakah dengan mendoakan kematian isteri pemimpin negera, ia boleh membuatkan Malaysia menjadi lebih mulia?

Apa agaknya PM Najib Razak terhadap puak-puak ni? Agakanya salah DS Rosmah, hingga dia dihina sedemikian rupa?

Mc syukur bila ada cina Dap yang gila menghina pemimpin dengan perbuatan yang melampau. Masih ada lagi cina yang waras dan sayangkan bumi Malaysia menegur cina yang gila ni!

Betul la kata orang, bukan semua cina sokong Dap, malah ada yang dipaksa atau diugut untuk sokong. Kalau tak sokong, anda akan dipulaukan!


Untuk cerita lebih menarik mengenai kaum cina yang masih waras, boleh klik baca kat SINI

McTheory:
Kaum cina selalunya pandai.. soo jangan jadi bodoh!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bukan semua Cina jahat, mereka dihasut hari-hari, kena pula kerajaan dan melayu senyap, lagi naik tocanglah,kerajaan kena ambil tindakan jangan Melayu saja yang kena,lagipun bukan semua melayu tu baik,sengaja seronok bergaduh sesama sendiri?????

Tanpa Nama berkata...

Mc kata ada kaum cina yang bukan pro Dap, masih waras dan bukan lagi wujud untuk mengkritik kerajaan.....

Kalau ada kaum yang mengkritik kerajaan - kenapa tak waras? Malaysia tak ada demokrasi ke? Kerajaan atau pemimpin kata "lompat", rakyat patut jawab "betapa tinggi"?