User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Isnin, 18 Oktober 2010

KENAPA NURUL IZZAH TERGESA-GESA BERKAHWIN?? Ada Something ke?


Nurul Izzah berkahwin pada tahun 2003 dan pada ketika itu dia baru berusia 23 tahun.

Ketika itu juga dia masih lagi belajar di Uniten Bangi. Manakala bapanya masih berada di dalam penjara kerana kesalahan meliwat.

Meliwat membawa erti seseorang lelaki memasukkan zakarnya ke dalam lubang dubur seorang lelaki lain.

Perbuatan ini amat di keji dalam Islam dan Nabi sendiri pun tidak mengaku manusia yang melakukan perbuatan terkutuk itu sebagai umatnya.

Bagi orang melayu pula jika ada anak-anak mereka nak berkahwin apatah lagi anak perempuan dan kenduri perkahwinan kali pertama, kebiasaannya majlis tersebut dilakukan ketika keluarga berada dalam keadaan yang damai dan tenteram.

Tetapi tidak bagi Nurul Izzah dan keluarganya. Ianya diadakan dalam keadaan yang tergesa-gesa dan ketika keluarganya penuh dengan masalah. Seolah-olah ada sesuatu yang hendak ditutup dan pernikahan perlu dilakukan dengan segera.

Keluarganya penuh masalah ketika itu, bapanya dalam penjara, ibunya hidup tertekan dengan masalah keluarga dan masalah politik . Nurul Izzah sendiri pun ketika itu masih lagi belajar.

Kenapa terlalu tergesa-gesa ?

Kepada rakyat Malaysia pula kami ingin berpesan, jangan nilai buah di dalam melalui kulitnya di luar.

Sumber Selangor Daily

Sebenarnya masa Nurul Izzah kawin ni, Mc pun ada dengar cerita2 mengenai 'ada isi'. Tapi ia hanya khabar angin. Cuma bila difikirkan kembali, khabar angin tersebut ada benarnya..

Siapa tahu??

P/s: Hanya Allah yang mengetahuinya..

Mctheory:
Tak semestinya rupa cantik, perangai pun cantik... ye tak??

LIWAT!! PAS PERLU BERJUMPA DENGAN SAIFUL!!


Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Senator Mohamad Ezam Mohd. Nor (gambar) mencabar pemimpin Pas mengadakan perjumpaan dengan bekas pembantu peribadi Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd. Saiful Bukhari Azlan bagi mendengar penjelasan berhubung tuduhan liwat.

Beliau berkata, usaha itu penting supaya pemimpin Pas mendapat gambaran lebih jelas terhadap tuduhan berkenaan dan bukannya hanya mendengar daripada pihak Datuk Seri Anwar Ibrahim semata-mata.

Tambahnya, sebagai parti yang menjadikan ajaran Islam sebagai paksi perjuangan maka pertemuan dengan Mohd. Saiful sepatutnya menjadi satu kewajipan kepada pemimpin tersebut kerana ia sejajar dengan konsep keadilan yang diamalkan dalam ajaran Islam.

Namun apa yang berlaku, jelas beliau, kebanyakan pemimpin termasuk ahli Pas sendiri dilihat cuba menyebarkan persepsi serta fitnah berkaitan tuduhan liwat itu termasuk melabelkan kononnya sebagai konspirasi dan permainan politik.

Paling mendukacitakan katanya, ada pemimpin parti itu turut membuat tuduhan bahawa kes itu ada kaitan dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

''Orang Pas sudah berjumpa Mohd. Saiful atau belum? Mereka tidak berjumpa pun untuk mendengar daripada pihak Mohd. Saiful mengenai tuduhan liwat itu.

''Sebaliknya, mereka mempertahankan Anwar dan membuat pelbagai tohmahan dengan mengatakan tuduhan itu sebagai konspirasi, fitnah dan permainan politik UMNO.

''Saya cabar pemimpin Pas supaya berjumpa dengan Mohd. Saiful dan mendengar cerita daripada pihaknya atas dasar dan prinsip keadilan. Mohd. Saiful itu manusia, bukan binatang. Dia ada hak untuk mendapatkan keadilan," ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ceramah pada program Selamatkan Selangor Darul Ehsan Ke-2 (SSDE2) di Padang Awam Taman Subang Perdana di sini malam tadi. Sambung baca sini

Mungkinkah Pas akan berjumpa dengan Saiful? Peratusnya mungkin tidak, OK.. tapi kenapa pulak Pas taknak berjumpa dengan Saiful? Mana Pas tahu Saiful tu jahat? dan mana Pas tahu Anwar tu baik?

Kepimpinan Pas patut berasa sangsi dengan Anwar sekarang ni, dakwaan liwat terhadapnya sudah menjadi semakin jelas. Bangkai yang cuba Anwar tutup selama ini, sudah bau busuknya. Hinggakan orang2nya sendiri pun sudah tidak mempercayainya lagi. Takkan kerana kuasa yang dijanjikan oleh Anwar kepada Pas, Pas sanggup membiarkan seorang saudara sesama Islamnya terainaya?

P/s: Anwar meliwat bukan fantasi atau konspirasi, tapi ia satu realiti.

Mctheory:
Dari MCKK lagi dia buat benda tu, tak caya tanya kawan2nya.

PANAS! PENDEDAHAN PAS MENYALAHGUNAKAN AYAT AL-QURAN UNTUK TUJUAN POLITIK!!


Dibawah ialah himpunan mengenai penyelewengan Pas menyalahguna ayat suci Al-Quran mengikut tujuan politik mereka. Baca dan amati betul2..

Maksud Firman Allah S.W.T dalam surah al-Baqarah : 79
“Maka celakalah padahnya kepada sesiapa saja mereka yang menulis kitab dengan tangan mereka (ciptaan mereka sendiri) kemudian mereka berkata ini adalah dari sisi Allah untuk mendapat sedikit habuan, celakalah apa yang mereka tulis dan celaka pula segala usaha mereka”.

Manakala maksud Firman Allah S.W.T dalam surah al-Baqarag : 159 pula
“Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah kami turunkan berupa keterangan-keterangan (yang jelas) dan petunjuk, setelah Kami menerangkannya kepada manusia dalam Al-Kitab, mereka itu dilaknati Allah dan dilaknati (pula) oleh semua (makhluk) yang dapat melaknatinya”.


1. 1959 – Salahguna ayat 15 surah Saba’ dalam manifesto Pas Kelantan dengan menulis 1/5 daripada seluruh ayat (hujungnya) sahaja dengan tidak ditulis semua dari pangkal ayat. Maksud ayat tersebut mengenai konsep syukur dan pembalasan Allah S.W.T ke atas umat yang kufur dengan nikmatNya langsung tidak diberitahu.

2. 1963 - Seleweng maksud ayat 28 surah aali-Imran dengan mengatakan “Orang Islam yang bekerjasama dengan kafir memerintah negara menjadi kafir”. Hukum ini dibentang dalam kertas putih Kerajaan Malaysia pada 8hb Nov 1984 m/s 8. Tetapi apabila Pas dapat faedah politik dengan bekerjasama dengan DAP (1999) maka Pas keluarkan hokum baru bahawa ianya mengikut contoh Nabi.

3. 1978 - Seleweng maksud asal ayat-ayat 44, 45 dan 47 surah al-Maaidah dengan menghukum penyokong UMNO sebagai kafir kerana tidak melaksanakan hukum Allah. Tetapo mengapakah Pas yang turut bergabung dalam Kerajaan campuran Kelantan (1973) dan BN 1974 – 1977) tidak pula dihukum kafir bersama..?

4. 1980 - Haji Hadi Awang selewengkan maksud ayat 251 surah al-Baqarah dengan mengatakan “ Kalau Allah tidak menjadikan manusia itu bergaduh, berbalah, berkelahi; nescaya akan risaklah muka bumi…”

5. 1981 - Haji Hadi Awang membawa hukum “Mati syahid kerana menentang UMNO/BN yang dituduhnya mengekalkan perlembagaan penjajah, peraturan kafir”. Mahkamah syariah dituduh mahkamah THOGHUT, mahkamah iblis dan mahkamah firaun.

6. 1983 - Pas membuat fitnah kepada perjuangan Kebangsaan Melayu UMNO dengan mengatakan Asobiyyah. Hadis Asobiyyah diselewengkan maknanya; langsung tidak mengikut makna daripada hadis mahupun dari segi bahasa dalam kamus Arab sebenar.

7. 1985 - Haji Hadi Awang berkata di Kg. Raja Besut (29.12.1985), Dewan Ulamak Pas Kedah telah membuat keputusan 14 orang Pas yang mati di Memali (19 Nov 1985) mati syahid. Yang hairannya Ustaz Fadil Noor kata hukum syahid itu tidak dibuat oleh Dewan Ulamak Pas Kedah. Siapakah sebenarnya berbohong.

8. 1993 - Pembohongan dengan Hudud Pas Kelantan. Dr. Mahathir dituduh mengugut Kerajaan Pas Kelantan dan menolak hudud. Empat muka surat kenyataan Dr. Mahathir telah diselewengkan maksudnya. Hudud juga tidak diwartakan oleh Pas. Pas berjanji di dalam Harakah 28.02.1997 akan bawa deraf Hudud ke Parlimen tetapi sehingga kini tidak berbuat demikian… nyata PAS bohong.

9. 1999 - Konsep syukur diubah menjadi tidak perlu berterimakasih kepada manusia. Harakah 05hb Mac 1999 melaporkan Dr. Hatta Ramli AJK Pas Pusat berkata “ucapan terima kasih tidak perlu kepada Kerajaan. Inilah natijah salahguna ayat 15 surah Saba’ untuk kepentingan dalam manifesto pilihanraya sahaja. Maksud syukur dalam ayat tersebut meliputi manusia sudah tidak dipakai lagi.

Maksud Hadis Rasullullah S.A.W:
Dari Ibnu Abbas r.a, katanya Rasullullah S.A.W bersabda: “Diperlihatkan (Allah) kepadaku neraka. Ketika itu kulihat kebanykkkan isinya terdiri dari perempuan-perempuan kafir”. Ditanya orang kepada beliau “Apakah mereka kafir kepada Allah?” Jawab Rasullullah. “Mereka kafir kepada karib (suami) dan (tidak tahu berterima kasih) atas kebaikan (yang diterimanya). Biarpun engkau telah berbuat baik kepadanya sepanjang masa, kemudia dilihatnya daripadamu sedikit kesalahan saja, lantas ia berkata ‘Saya tidak pernah melihat kebaikan darimu sedikit juapun. (Shahih Bukhari -23)

Tun Dr.Mahathir ketika menjadi Perdana Menteri pernah merujuk hadis ini mengingatkan orang-orang Islam supaya hendaklah kita berterima-kasih sesame manusia sebagaimana yang dituntut Islam dan jangan terpengaruh dengan dakyah dan fatwa sesat yang dikeluarkan oleh Ulama Pas. Tetapi sebaliknya juak-juak Pas menuduh Tun Dr.Mahathir menghina Rasullullah.

10. 2000 - Haji Hadi Awang MEMPERMAINKAN HUDUD apabila tidak mengambil sahaja Hudud Pas Kelantan untuk kegunaan di Terengganu ketika ia memerintah. Sebaliknya beliau membuat alasan Hudud jika hendak melaksanakannya perlu melalui proses yang panjang dan dikatakan pula hudud adalah 1 per 10,000 (0.0001) daripada Hukum Allah. Ertinya Hadi Awang yang menolak hudud Pas Kelantan.

11. Berpura-pura dengan Negara Islam iaitu setelah memerintah Terengganu, Haji hadi Awang berkata perlu masa lama. Sebab itulah ketika DAP menentang Negara Islam, Nik Abd. Aziz membuat pendirian bersyukur kerana DAP menerima PAS walaupun menolak Negara Islam seterusnya bersedia menggurkan slogan Negara Islam. Dalam hal ini Pas sanggup bekerja sama dengan Parti Kafir yang secara terangan menolak Islam.

12. Menyelewengkan definasi konsep kerajaan sekular. Sekular dalam erti memisahkan agama dengan Politik sudah dijelaskan dalam buku kajian Ilmiah Dewab Ulamak Pas Pusat (September 1980). Namun buku tersebut telah ditarik balik selepas diedarkan di Kg. Raja tahun 1981 kerana tidak menguntungkan Pas. Berdasarkan buku tersebut pada muka surat 19 hingga 2, konsep memisahkan agama dengan politik ialah Ketua Negara berlainan agama. Yang demikian Kerajaan Malaysia tidak wujud system pemerintahan secular. Namun demikian konsep secular terus menerus diselewengkan oleh kerajaan Pas Terengganu bahkan menjadikannya sebagai teks ucapan khutbah Jumaat di seluruh negeri Terengganu ketika Pas memerintah.

13. Wang ehsan daripada Kerajaan Pusat kepada rakyat Terengganu dihukum Haram (Harakah 22.01.2001). Apabila kerajaan Pas mengambil pemberian Kementerian Pendidikan kepada 3 institusi pendidikan Terengganu sebanyak RM40 juta dimasukan ke dalam akaun Khazanah kerajaan Negeri maka Pas menyatakan Hukumnya menjadi harus sahaja. Haram bagi Pas hanya untuk orang lain tetapi harus untuk dia. Hukum Allah diperlekehkan.

14. Penyelewengan akidah Pas berterusan apabila amalkan sembahyang 2 imam di dalam masjid dan waktu yang sama di Majsid Gong Pasir sekitar bulan Jun hingga Julai 1982.

15. Bank Islam dikatakan hanyalah kulit, tidak beerti bagi Islam tetapi telah memuji setelah menggunakan wang peruntukan dari bank tersebut.

16. Nik Aziz dalam mempertahankan novel SHIT karya Shanon Ahmad telah sanggup mengucapkan bahawa Allah juga mencarut. Beliau merujuk maksud surah al-Lahab sedangkan dalam ayat tersebut tiada pun bukti ayat mencarut. Beliau juga berkata masih terdapat banyak akat-ayat mencarut di dalam Al-Quran. Mengapa sebelum ini tiada sebarang fatwa dari Ulama-Ulama terdahulu yang membolehkan sesame manusia mencarut? Kenapa isu ini ditimbulkan oleh N.ajis setelah Shanon mencarut dengan menyebut kemaluan ibu Dr. Mahathir di dalam buku karyanya.

Maksud Hadis Attirmidzi – Rs 2/545
Ibnu Mas’ud r.a Berkata: Rasullullah SAW bersabda: seorang mu’min bukan tukang menghina nasab atau memaki atau keji lidah.

H.R Bukhary-Muslim – 10
Termasuk salah satu dosa besar adalah memaki ibu-bapa sendiri. Seorang sahabat bertanya kepada Rasullullah: Adakah mungkin seseorang itu memaki ibu-bapanya sendiri? Rasullullah menjawab: Benar, apabila seseorang itu memaki ibu-bapa orang lain dan orang yang dimaki itu memaki balik ibu-bapa orang itu, bermakna orang yang memulakan itu telah memaki ibu-bapanya sendiri.

17. Pas berakad dengan kafir yang menolak Islam (DAP).

Rujuk maksud surah Mumthahanah ayat 8 dan 9.

Allah tiada melarang kamu untuk berbuat baik dan berlaku adil terhadap orang-orang yang tiada memerangimu karena agama dan tidak (pula) mengusir kamu dari negerimu. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berlaku adil. Sesungguhnya Allah hanya melarang kamu menjadikan sebagai kawanmu orang-orang yang memerangi kamu karena agama dan mengusir kamu dari negerimu dan membantu (orang lain) untuk mengusirmu. Dan barangsiapa menjadikan mereka sebagai kawan, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.

DAP telah jelas menolak Islam dan menolak Negara Islam. Pemimpin DAP mencabar sekiranya hendak laksanakan juga, langkah mayat mereka dulu. DAP adalah musuh Islam yang sangat nyata tetapi Pas sanggup bersengkokol dan berpelukan besama mereka. Semasa mencapai kemerdekaan 3 kaum utama iaitu Melayu, Cina dan India telah mengadakan perjanjian bersetuju antaranya Tolenrasi akan kebesan beragama, HAK KETUANAN MELAYU dan ISLAM SEBAGAI AGAMA RASMI DAN MENJADI KEUTAMAAN DARI SEGALANYA. DAP memperjuangkan MALAYSIAN MALAYSIA dan enggan mengekalkan Hak Ketuanan Melayu/Islam. Ternyata perbuatan Pas bersengkokol dengan DAP adalah bertentangan dengan AL-Quran dan ajaran Islam.

Perkara-perkara di atas adalah sebahagian penyelewengan yang dilakukan oleh Ulama-Ulama Pas yang mana jika kita selidiki ianya telah merosakan sekurangnya sebahagian akidah orang yang terpengaruh dengannya dan ianya boleh dianggap sebagai Penjenayah Agama yang wajib kita perangi. Banyak lagi penyelewengan-penyelewengan agama yang telah dan akan dilakukan oleh Pas selagi ianya bertapak di bumi Malaysia yang bertuah ini.

Dari Sang Nila Utama


Terima kasih Mc ucapkan kepada Nila Utama kerana sudi emailkan Mc dan memberikan maklumat terperinci mengenai penyelewengan Pas dengan mengunakan ayat suci Al-Quran. Semoga pendedahan ini dijadikan rujukan kepada kita.

Pas marah kerana dikatakan UMNO tak Islam, disebabkan tak campurkan politik dengan Islam. UMNO menyokong ahli politik beragama Islam dan menegakkan Islam, tapi menolak apabila ada parti politik yang hanya mengunakan perkataan Islam untuk kepentingan diri.

P/s: hujah dan bukti mengenai Pas politikkan Islam sudah ada.. tak mau percaya lagi ke?

Mctheory:
Isle Pas.. bukan Islam sebenar..

GEMPAR! KEBODOHAN ORANG PAS YANG MAKIN TERSERLAH!

Oleh Dr Novandri Hasan Basri

Memang benarlah bahawa HarakahDaily adalah penyebar pemalsuan dan fitnah yang nyata. Penulis sentiasa mengikuti portal tersebut untuk mengetahui sehingga tahap manakah portal tersebut sanggup membohongi pembaca portal tersebut. Yang terbaru ialah satu artikel tentang kes liwat Anwar Ibrahim yang ternyata mengelirukan dan berbau pembohongan.


Artikel tersebut ditulis oleh Mohd Rashidi Ismail Kes sodomi II : Ada lagi mak nyah, pondan Siam hendak tampil?

Rashidi Ismail ternyata telah berbohong dan memberi input yang amat salah. Di antara pembohongan penulis HarakahDaily itu :-



Kedua, Saiful berkunjung ke Pusrawi untuk membuat pemeriksaan. Selepas doktor Pusrawi membuat pemeriksaan, beliau mendapati tiada sebarang kesan tusukan (tiada penetrasi), tiada luka dan sebagainya.

Kemudian apabila Saiful tidak berpuashati beliau pergi ke Hospital Kuala Lumpur. Jarak HKL hanya 5 minit berjalan kaki dari Pusrawi. Seberang jalan sahaja sudah sampai. Tetapi Saiful mengambil masa dua jam lebih untuk sampai.

Ok, jarak bukan persoalan. Tetapi hasil testimoni atau laporan perubatan Pusrawi, dengan jelas mencatatkan bahawa tiada sebarang tusukan atau kesan liwat berlaku di dubur Saiful, bagaimana mungkin selepas lebih dua jam, pihak doktor di HKL boleh mendapati adanya tusukan? mengapa laporan HKL bercanggah dengan Pusrawi?

Peliknya, hal-hal teknikal sebegini, apakah mungkin doktor tidak tahu membuat pemeriksaan, atau mungkin doktor dipaksa membuat laporan palsu, atau mungkin Saiful yang membuat tusukan sendiri?
Inilah masaalahnya apabila seorang penulis HarakahDaily yang tidak arif dalam perubatan cuba menunjuk pandai tetapi kenyataan beliau itu begitu cetek dan membodohkan diri beliau sendiri. Adalah amat memalukan apabila masih ada lagi orang seperti Rasidi Ismail ini yang masih berpegang kepada laporan perubatan Pusrawi yang dilakukan oleh seorang doktor biasa.


Pemeriksaan doktor di Pusrawi adalah berdasarkan penilaian mata kasar sahaja padahal perubatan forensik adalah lebih teliti dan mikro. Sebab itulah bahan kimia dan pemeriksaan makmal diperlukan dan dilakukan oleh pakar perubatan HKL.


Secara perbandingannya, doktor di Pusrawi tidak mempunyai sebarang kelayakan dan pengalaman jika dibandingkan dengan 3 pakar perubatan HKL.


Seperkara lagi, penulis hairan daripada mana penulis HarakahDaily menafsirkan bahawa Saiful Bukhari tidak puas hati lalu pergi ke HKL.


Jika kita merujuk kepada laporan Hospital Pusrawi, doktor tersebut yang menulis surat dan merujuk Saiful Bukhari ke HKL. Berkemungkinan besar doktor Pusrawi mahu Saiful Bukhari mendapatkan pemeriksaan lanjut di HKL kerana HKL mempunyai kepakaran dan lebih lengkap.


Penulis HarakahDaily juga berlagak pandai dengan menimbulkan tuduhan bahawa pakar perubatan HKL dipaksa membuat laporan palsu. Tuduhan tersebut sangat memualkan dan menyerlahkan kebangangan wartawan Harakah Daily. Sungguh menyedihkan...


Mungkin artikel penulis HarakahDaily yang seterusnya akan menulis "air mani di paksa berada di dalam Saiful Bukhari"?


So pathetic !! HarakahDaily memang pembohong dan penyebar fitnah !

P/s: Bagai dikata, akal puak Pas yang lain ni, hanya lebih kurang sama macam Mahfuz jugak la..

Mctheory:
Allah bagi akal suruh guna, bukan simpan dalam peti kat rumah... adehh laaa...

CILAKAK MALAYSIAKINI! DOAKAN TOK HIM MASUK KRISTIAN??


Mc ni bukannya pandai sangat english, tapi rasa tak susah kita nak faham ayat kat bawah ni.

We should pray for his salvation. Either the Lord changes his heart and he will be a good Muslim and join PAS to fight for righteousness, or he meet Jesus in his ICU bed and become a devout Catholic and then fight for the rights of Christians to use 'Allah'. Let's pray together.
nak baca penuhnya klik sini.

Maksudnya lebih kurang macam ni la. Kita harus berdoa untuk kesejahteraan dia . Mungkin Tuhan mengubah hatinya dan dia akan menjadi Muslim yang baik dan menyertai PAS untuk perjuangkan kebenaran, atau dia bertemu dengan jesus di katil ICU dan menjadi seorang Katolik yang taat dan kemudian memperjuangkan hak-hak orang Kristian untuk menggunakan 'Allah'. Mari kita berdoa bersama-sama. - sumber RBF.

Nampaknya Malaysiakini semakin melampau. Hormatnya terhadap seorang pemimpin yang sedang sakit langsung tak diendahkan. Kita tahu, puak2 kafir harbi Dap ni sememangnya membenci Tok Him. Tapi niat Malaysiakini menyiarkan komen yang sebegitu umpama mempunyai niat yang tertentu.

Apakah sebuah portal yang sudah lama beroperasi tidak peka dengan sensitiviti agama dan kaum dinegara ini? Tahula korang (Malaysiakini) ni di'support' oleh puak yahudi, tapi cover2 lah sikit. Jangan promote kristian terang-terangan sangat.

Mc percaya Malaysiakini pasti akan baling batu sembunyi tangan dengan menyalahkan komen dari pembacanya. Cuma  hak menyiarkan dan menerbitkan itu, datangnya dari Malaysiakini.

Kami pun tak harap puak yahudi macam Malaysiakini ni doakan Tok Him, cuma tolong hormati beliau sebagai seorang yang sedang sakit. Seperti mana kami menghormati pemimpin2 pembangkang lain yang sakit,tanpa mengeluarkan kata2 yang menyakitkan hati.

Ini satu penghinaan terhadap umat Islam. Di mana pendirian Pas mengenai perkara ini? Mc teringin nak tengok komen dari puak Pas. Sama ada masih mahu menjilat portal yahudi ni, atau buktikan mereka masih lagi Islam mengikut ajaran sebenar.

P/s: Islam Pas berbeza dengan Agama Islam Agama Allah.. perlu diingat.

Mctheory:
Rasullulah SAW janjikan syurga pada semua umat Islam, Tapi Islam Pas, janjikan syorga pada semua ahli Pas.

Ahad, 17 Oktober 2010

APA!! ULAMA DIDAKWA MEROGOL GADIS??

Aida Saskia (kiri) dan Zainuddin MZ

JAKARTA: Selepas video lucah didakwa membabitkan tiga penghibur popular mengejutkan rakyat Indonesia, seorang ulama terkenal negara itu pula menjadi tumpuan kerana didakwa merogol seorang penyanyi.

Minggu lalu, penyanyi Aida Saskia, 25, menuduh ulama Zainuddin MZ merogolnya, namun pemimpin agama itu menafikan tuduhan terbabit, lapor tempointeraktif.

Aida mendakwa, insiden merogol itu berlaku di sebuah vila di Bogor, Jawa Barat, ketika dia berusia 16 tahun.

Peguam Aida, Alamsyah Hanafiah berkata Aida kecewa dengan ucapan Zainuddin mengenai video lucah membabitkan Nazril Irham atau Ariel ‘Peterporn’, Cut Tari dan Luna Maya tersebar secara meluas.

“Dia memutuskan untuk mendedahkan salah laku (dirinya dan Zainuddin) yang amat memalukan,” kata Alamsyah. Zainuddin merancang mengadakan sidang media menjawab tuduhan itu kelmarin namun membatalkannya.

Dalam pada itu, Habib Mahdi, seorang ulama yang dekat dengan Zainuddin ketika dihubungi detikhot menerusi telefon kelmarin berkata, Zainuddin, 59, mengakui dirinya tidak sakit hati dan bersedia memaafkan Aida dengan bersyarat.

“Kata Zainuddin, andainya Aida sudah tidak marah dan menarik balik tuduhan itu, dia akan maafkan Aida demi umat,” kata Habib.
Mahdi juga juga merancang menemukan wanita yang mempunyai kerjaya sebagai penyanyi dangdut itu dengan Zainuddin. Sebagai ulama yang menjadi orang tengah antara Aida dan Zainuddin, Mahdi merasa bertanggungjawab mendamaikan mereka.

Kata Mahdi, ketika ini Zainuddin sibuk berdakwah dan tidak sempat bertemu Aida. Kiyai yang memegang jawatan ketua umum Parti Bintang Reformasi itu membatalkan sidang medianya kelmarin atas sebab tidak diketahui.

Dalam perkembangan lain, Alamsyah berkata, anak guamnya pernah sekali melakukan hubungan seksual dengan Zainuddin.

“Aida bercerita kepada saya bahawa dia pernah diperkosa sekali. Hanya sekali,” kata Alamsyah ketika ditemui di pejabatnya Khamis lalu.
Jika dalam tempoh dua minggu tuntutan Aida tidak dijawab, perkara ini akan dibawa ke muka pengadilan.

Mengenai sikap Zainuddin yang menyangkal dan tidak mengakui perbuatan tidak senonoh terhadap Aida, Alamsyah mencabar Zainuddin membuat laporan polis jika merasa namanya dicemarkan Aida.

Sementara itu, artis dan pengacara Dorce Gamalama mengakui sangat mengenali Zainuddin dan tidak yakin ulama itu merogol Aida. – Agensi


P/s: Dunia makin tua, macam2 benda boleh terjadi..jangan jadi kat Malaysia, sudah la..

Mctheory:
Dunia2.. macam2 ada...

PANAS! KARIER POLITIK CINA ISLAM BAKAL TERKUBUR!!


Adun Titi Serong YB Idham Lim atau lebih terkenal dengan panggilan Cina Islam bakal ditidurkan dalam pilihan raya akan datang. Ini bermakna Mujaddid Yusuf Rawa sudah merancang untuk menggantikan calon yang lebih popular atau serasi dengannya.

Idlam Lim sebenarnya berperang besar dengan Mujadid Yusuf Rawa sehingga menyebabkan mereka tidak lagi berkongsi bangunan / pejabat atau lebih dikenali sebagai Pusat Khidmat Masyarakat.

Ada angin menyatakan Idlam Lim akan dihantar untuk bertanding di kawasan Dato Seri Tajol Rosli di Hulu Perak. Jika benar ia merupakan satu agenda jahat kepimpinan Pas Perak untuk membunuh karier politik Idham Lim.

Cina Islam ini bukan sahaja tidak disukai oleh Pas Kerian dan juga oleh pengundi dan penduduk Titi Serong kerana sifatnya yang besar diri , bermegah-megah dan sombong. Beliau amat mudah untuk lepas cakap kepada sesiapa sahaja termasuk juga rakan-rakan lama yang masih mengajar di sebuah sekolah menengah di Parit Buntar.

Rakan-rakan guru yang sama mengajar dengan beliau amat marah bila sebut saja nama beliau. Cina Islam ini sanggup menghina rakan-rakan lamanya yang masih makan gaji dengan kerajaan . Dia lupa bahawa walaupun dia menjadi wakil rakyat Pas yang kini menjadi pembangkang tetapi beliau juga merupakan penjawat awam dan tertakluk kepada undang-undang.

Pas Perak juga tidak yakin yang beliau akan mengekalkan kerusi Titi Serong jika bertanding semula untuk kali kedua.

Wahai Cina Islam !!! Siap lah lubang kubur dan tempahlah batu nisan awal-awal kerana kamu akan dimatikan oleh rakan-rakan kamu sendiri.

Sumber : Taiping Mali

Dia ni seorang blogger jugak. Cuba baca blog dia, hmm.. banyak yang kutuk mengutuk dan angkat diri.

P/s: Susah kalau sendiri perasan bagus..

Mctheory:
Macam apa? masuk bakul angkat sendiri ye?

GEGAR!! PEMBANGKANG SELUAR DALAM?? DAHSYAT!!


Oleh JEFRI ZACHARIAH

Saya berasa cukup hairan dan terkilan dengan sikap pemimpin pembangkang di negara ini yang hanya berminat untuk memperkatakan mengenai cadangan kerajaan memansuhkan duti import ke atas kira-kira 300 barangan kegemaran pelancong dan rakyat tempatan dalam Bajet 2011 yang dibentangkan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak.

Barangan itu adalah seperti beg tangan, kasut, sut, baju kanak-kanak, dompet, pewarna rambut, bola golf, barang kemas tiruan, bedak talkum, syampu, langsir, alas meja, selimut, cadar, kemeja, baju tidur, pakaian dan pakaian malam, seluar dan seluar dalam serta wangi-wangian, termasuklah
kelambu.

Dalam banyak-banyak barangan itu, yang paling hebat disebut dan diulang berkali- kali adalah SELUAR DALAM

Malah Mahfuz Omar yang bebal itu sempat melabelkan bajet tersebut sebagai bajet seluar dalam!

Saya tidak tahu kenapa pemimpin-pemimpin pembangkang begitu teruja memperkatakan mengenai seluar dalam, adakah kemaluan mereka akan terangsang setiap kali menyebut atau memperkatakan mengenai seluar dalam, saya pun tak tahu.

Mungkin hipotesis yang paling tepat boleh kita buat, mereka ini tidak suka harga seluar dalam turun harga...mungkin kerana mereka selama ini mereka tidak suka 'burung' atau 'apam' mereka disalut dengan kain kecil itu.

Jadi penurunan harga seluar dalam kelak dilihat tidak memberi kesan kepada mereka, sebab itu mereka cukup sinis bila Najib menyebut mengenai perkara itu, maklumlah, ia tidak DEKAT DI HATI mereka

Di sini kita boleh melihat betapa cetek dan dangkalnya pemikiran para pemimpin pembangkang ini.

Hanya kerana isu seluar dalam dikecualikan duti import, mereka lupa yang Bajet 2011 telah memperuntukkan banyak benda lain yang lebih hebat dan menarik untuk dinikmati oleh rakyat negara ini.

Antaranya,

* Peruntukan untuk Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) sebanyak RM9.5 bilion, RM6 bilion untuk 12 projek menerusi Bidang Ekonomi Utama Negara (NKEA).


* Peruntukan RM22 bilion untuk menyiapkan projek dalam Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10)


* Jumlah pembayaran subsidi sebanyak RM14.7 bilion.


* Keutamaan untuk melaksanakan NKRA berjumlah RM8.3 bilion dan inisiatif NKEA sebanyak RM5.5 bilion.


* Kerajaan akan membelanjakan RM24.933 juta ke atas semua jenis subsidi utama pada 2010.


* Cuti bersalin sehingga 90 hari untuk kakitangan awam wanita


* program Dasar Jaminan Bekalan Makanan Negara di mana RM190.8 juta sudah diperuntukkan dalam Bajet 2010 untuk menaiktaraf dan meningkatkan infrastruktur dalam sistem saliran dan pengairan bagi penanaman padi.


* Bagi meningkatkan mutu bekalan air pula, Skim Pengairan Padi di Besut dimulakan tahun ini dan dijangka siap menjelang 2014 melalui projek Empangan Paya Peda.


* Kakitangan Gred 54 ke bawah, pesara terima bantuan khas RM500


* Satu lagi pencakar langit, Warisan Merdeka di KL di mana Permodalan Nasional Bhd (PNB) akan membangunkan projek bersepadu berharga RM5 bilion, yang membabitkan menara 100 tingkat, yang dijadual siap pada 2020


* Dana Pencen Swasta ditubuh tahun depan di mana Kerajaan akan menubuhkan Dana Pencen Swasta (PPF) tahun depan untuk memberi manfaat kepada pekerja sektor swasta dan mereka yang bekerja sendiri


* Gaji pokok minimum pengawal keselamatan dinaikkan kepada RM500 hingga RM700 sebulan mengikut kawasan mulai Januari 2011;

Mengapa ini tidak dibincang dan dibahaskan, tetapi yang asyik disebut tetap seluar dalam, seluar dalam, seluar dalam.

Yang betulnya, merekalah yang sepatutnya digelar PEMBANGKANG SELUAR DALAM. Noktah!

sumber Malaysia Instinct

Mctheory:
Sama macam anwar la, suka seluar dalam Levi's.. betul kan Anwar??

PANAS! MEMORANDUM TAUBAT DESAK ANWAR LETAK JAWATAN!



AIDCNews

PULAU PINANG - AMK Pulau Pinang dan Perak hari ini telah menyerahkan Memorandum TAUBAT kepada Rauf Imran Ketua Jawatankuasa Pemilih PKR di sini untuk diserahkan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ketua Umum PKR

Nur IImi Ismail, dari Cabang PKR Bayan Baru yang menjadi ketua kumpulan AMK yang menyerahkan memorandum hari ini berkata Anwar telah menjadi liabili kepada parti kerana kes liwatnya yang sedang dibicarakan di mahkamah.
Memorandum TAUBAT merujuk kepada kes liwat yang sedang dihadapi oleh Anwar di Mahkamah Tinggi. Perbuatan liwat merupakan satu aktiviti seks luar tabie antara lelaki dengan lelaki yang bercanggah dengan Islam dan undang-undang di negara ini.

"Bertaubatlah dengan segera demi menjaga martabat perjuangan parti. Namun sekiranya Anwar enggan bertaubat setelah pendedahan demi pendedahan dibongkarkan, beliau perlu meletak jawatan dengan kadar segera" kata Nur IImi membacakan kandungan meorandum itu.

"PKR memerlukan pemimpin yang dapat dapat memberi perhatian penuh terhadap perjuangan parti bagi meneruskan kesinambungan PKR untuk menghadapi PRU 13", katanya lagi.

Memorandum Taubat itu mendesak Anwar meletak jawatan kerana beliau tidak mampu menguruskan parti disebabkan kesibukannya dengan urusan peribadi di mahkamah.

"PKR tidak mahu pemimpin yang sibuk dengan masalah peribadi yang berselindung di sebalik parti untuk mengelak tindakan undang-undang", katanya.

Nur Ilmi hadir bersama 60 orang ahli PKR menyerahkan memorandum 2 muka surat, jam 11.30 pagi tadi.

He he he.. agaknya si Anwar nak tandatangan ke memorandum taubat tu? Rasanya nak terima pun tak kot. Dia mana nak taubat, tau-buat mungkin dia nak kot. he he he..

Macam2 la dengan PKR sekarang ni, dah makin kelakar, makin penin.

P/s: suruh sesumpah bertaubat, macam pelik je pun.

Mctheory:
Mati hidup dan hidup balik pun dia tak buat. he he he...

LAGI KISAH MENARIK ANWAR DAN AZMIN!!


DALAM tempoh tidak sampai dua minggu, ketua pembangkang Anwar Ibrahim berkunjung dua kali ke Indonesia. Ramai yang boleh membaca strategi Anwar. Beliau mahu mendapatkan sokongan sebanyak mungkin daripada pihak luar bagi menyelamatkan dirinya daripada kes liwat kali kedua. Matlamat beliau adalah mahu melihat gelombang campur tangan asing supaya mengenakan tekanan ke atas kerajaan Malaysia.

Setakat ini, apa yang beliau harapkan itu tidak menjadi kenyataan meskipun ada pihak luar yang simpati dan telah termakan dengan muslihatnya. Awang percaya tiada pemimpin di dunia yang terlibat dalam kes mahkamah berkaitan salah laku peribadi, begitu ghairah mengheret masyarakat antarabangsa untuk bersimpati dengannya kecuali Anwar.

Di Indonesia, seperti biasa, Anwar bermain dengan sentimen untuk menagih simpati dan sokongan. Bukan itu sahaja, beliau menabur janji untuk menyelesaikan segera masalah antara kedua-dua negara jika menjadi Perdana Menteri Malaysia. Begitulah liciknya Anwar untuk menangguk di air keruh.

Seperti yang diduga, pemimpin PKR itu menggambarkan beliau tokoh berkarisma, berintegriti, bermoral dan berpegang kepada demokrasi. Beliau memuji media Indonesia kerana mengamalkan kebebasan media yang lebih meluas. Itu juga cara beliau untuk terus disayangi oleh media negara berkenaan.

Pada pandangan Awang, sebahagian media Indonesia belum cukup mengenali Anwar. Di Malaysia, beliau sendiri tidak berpegang kepada janjinya untuk mengamalkan kebebasan media, hak bersuara dan demokrasi sebagaimana manifesto pilihan raya umum lalu. Kalau di Indonesia, kes salah laku pemimpin seperti Anwar ini, pasti dibongkar habis-habisan, belum pun sempat sampai ke muka pengadilan. Lihatlah apa yang terjadi kepada bekas penyanyi kumpulan pop Peterpan, Ariel ekoran skandal seks (bukan sejenis) dan beberapa politikus di negara itu.

Di banyak negara Barat, pemimpin yang terlibat dengan kes gangguan seksual juga tersungkur menerusi pendedahan media. Beberapa skandal seks sejenis melibatkan pemimpin turut berakhir dengan peletakan jawatan mahupun pemecatan, yang penyandangnya tidak mengheret rakyat. Mujur Anwar menjadi pemimpin di Malaysia.

Begitu juga dalam isu kebebasan media. Kalau di Indonesia, pemimpin seperti Anwar yang tidak bersikap terbuka, akan teruk dihentam. Ini kerana beliau diketahui suka memboikot media dan memarahi wartawan yang menanyakan soalan yang tidak digemarinya.

Awang percaya suatu hari nanti, media Indonesia akan lebih mengetahui siapa sebenarnya Anwar. Topeng beliau akan tanggal jua akhirnya. Beliau adalah oportunis dan pelakon terhebat yang pernah dilahirkan oleh pentas politik Malaysia. Indonesia juga pasti akan gawat jika ada pemimpin seperti beliau.

Hipokrasi Anwar mungkin menjadi di luar negara tetapi tidak lagi di negaranya sendiri mahupun dalam parti pimpinan beliau. Puluhan pemimpin PKR telah meninggalkan Anwar kerana hilang kepercayaan kepada beliau. Satu demi satu pendedahan oleh pembantu beliau membuka lagi pekung Anwar. Mesej mereka, perjuangan Anwar hanya untuk kepentingan peribadi - menjadi Perdana Menteri dan menutup masalah moralnya. Maka orang seperti beliau terdorong untuk lakukan apa sahaja biarpun mengkhianati agama, bangsa dan tanah air.

Lalu Awang teringat kisah Perdana Menteri, Umaiyuddin Muhammad al-Aqami ketika pemerintahan Khalifah al-Mustashim Billah (640-656H) di zaman Bani Abbassiyah. Disebabkan kerakusan untuk menjadi khalifah (pemimpin agung), Umaiyuddin sanggup meminta campur tangan asing dan melakukan pengkhianatan, yang akhirnya menyebabkan kejatuhan Bani Abbassiyah.

Sebagaimana Umaiyuddin, Anwar nampak ada ruang dan peluang bagi beliau. Sebab itu, Awang tidak terkejut dengan pelbagai kenyataan beliau yang memburuk-burukkan kerajaan Malaysia di luar negara. Tetapi sedarlah, Malaysia adalah negara demokrasi. Majoriti rakyat masih memilih kerajaan yang ada. Anwar tiada hak untuk bersuara kononnya bagi pihak majoriti rakyat. Itu bermakna beliau menafikan hak rakyat dan melakukan khianat bukan sahaja terhadap negara malah ke atas rakyat. Politik bukan tiket untuk menggugat kedaulatan negara.

Selain Anwar, yang turut memburukkan Malaysia di Indonesia baru-baru ini ialah Naib Presiden PKR, Azmin Ali. Beliau mendakwa rakyat Malaysia menuntut adanya perubahan kononnya untuk kebaikan kedua-dua negara. Sebenarnya perubahan yang diharapkan ialah agar Anwar menjadi Perdana Menteri dan Azmin boleh terselamat daripada segala-galanya termasuk rahsia tertentu yang diperkatakan ramai ahli PKR.

Kepada Anwar dan Azmin, berhentilah daripada bersikap hipokrit. Sehebat mana sekalipun perancangan dan percaturan kita, ingatlah ia tidak akan dapat mengatasi ketentuan Ilahi. Janganlah jadikan rakyat dan negara sebagai taruhan.

Maka Awang tersentuh apabila ada sekumpulan ahli-ahli PKR menghantar memorandum kepada Anwar di pejabatnya semalam memohon agar beliau segera bertaubat. Anwar sepatutnya tahu hakikat mengapa beliau perlu bertaubat.

Kita umat Islam sentiasa dituntut bertaubat selagi ada kesempatan. Sebagai pemimpin, usahlah heret rakyat hanya disebabkan dosa dan perilaku buruk yang sentiasa cuba diselindungi. Janganlah jadi seperti Umaiyuddin, yang akhirnya menyesal atas segala perbuatan tetapi sudah terlambat. Keluarganya sendiri ditimpa musibah. Umaiyuddin menempuh saat-saat terakhir hayatnya dalam penghinaan yang dahsyat. Sejarah sepatutnya mengajar kita, bukan membenarkan kesilapan itu berulang dan terus berulang.

sumber Malaysia Instinct

Mctheory:
Benda busuk, lama2 akan berbau jugak..

Sabtu, 16 Oktober 2010

PANAS! MESEJ RASID SURUH WAN AZIZAH INSAF!


Oleh sh.aklaken

Alhamdulillah, doa pak SH agar Rasid muncul menceritakan kebenaran akhirnya termakbul.

Tahniah Rasid dan Rahimi kerana berani ke depan untuk tegakkan kebenaran. Pak SH pasti kamu berdua tidak keseorangan dalam perjuangan ini.

Akhirnya Anwar pening kepala, dua ayam tambatannya untuk kes sodomi telah berpaling tadah dan tidak mahu bersekongkol lagi.
Kapal Sink laknat dan SangKera Lair, Latipah Koyak giat mencari jalan menyelamatkan Al Juburi.

Pening mereka, hendak saman Rahimi dan Rasid nanti banyak lagi yang 'kantoi'.

Dan seminggu lebih Rahimi buat laporan, dan lebih 48 jam Rasid buat laporan.. Al Juburi diam tidak terkata.

Mungkin dalam fikiran kaki jubur ni 'ah lebih baik aku jangan balik kalau nak selamat'.. tapi apakan daya masyarakat luar sendiri mula menolak aljuburi. Bagi mereka, si jubur ni boleh tipu orang sendiri, nanti depa pulak yang kena tipu.

Pak SH teka, lepas ni mereka akan buat ROADSHOW lagi kot...

Mana pula si Wan Azizah? Senyap juga... Dengar-dengar Wan Azizah mengamuk dekat Anwar.

Pak SH doa sebagai seorang wanita yang inginkan Rahmat dari Allah swt, Kak Wan seharusnya keluar dari lubang najis dan tegakkan kebenaran.

Dalam hal ini, melindungi suami yang sudah tentu salah dan juga kaki fitnah bukanlah ciri-ciri isteri solehah.

Pak SH yakin, kalau Kak Wan mampu untuk bercakap benar.. jutaan rakyat Malaysia akan menyanjung Kak Wan. Takkan orang PKR sendiri nak cakap Presiden mereka kena bayar?

Pak SH yakin selepas itu Anwar, Shamsidar dan Azmin akan dihalau keluar terus dari PKR.

Dah lama Kak Wan ni dipijak-pijak oleh Anwar dan Azmin. Begitu juga Nurul Izzah..

Bukannya Pak SH takda sumber dalaman. Sumber Pak SH beritahu, Azmin dan Shamsidar memang 'kencing' atas kepala kak wan dan ludah pada muka Kak Wan. Anak-anak Kak Wan pun kalau boleh mereka nak sumbat dalam lubang tahi.

Pak SH bayangkan, jika Anwar sudah mati atau dihumban dalam penjara kali kedua maka Kak Wan akan hadapi hari-hari yang sangat sukar.

Karier politik Kak Wan akan habis terus, dimonopoli oleh Azmin. Pak SH tak pelik, 5 tahun dari sekarang Kak Wan cuma merempat bersama anak-anak di tepi jalan.

Berhentilah mengemis wahai Wan Azizah.

Pak SH sangat berharap dan percaya Kak Wan boleh menjadi penyelamat bangsa ini dari kejahatan Anwar dan Azmin.

Pandanglah masa depan Kak Wan dan anak-anak, jangan biarkan diri Kak Wan dan anak-anak dikencing dan diberak oleh Shamsidar.

Samalah dengan Nurul Izzah. Nurul masih muda. Nurul juga harus menjaga masa depan ibu dan adik-adik Nurul. Kalau tak percaya, Nurul tunggulah lagi 5 tahun?

Nurul ingat Azmin akan bagi 'chance' ke kat Nurul bila papa dah tak ada?

Jawapan pak SH, JANGAN HARAP.

Kak Wan dan Nurul akan terus jadi bola untuk disepak dan ditendang oleh Azmin dan Shamsidar. Maka, Nurul dan Kak Wan akan dicangkuk hidungnya dengan Azmin serta diheret ke sana-sini.

Banyak cerita-cerita tak sedap mengenai Kak Wan yang Pak SH dengar, inilah masanya Kak Wan dan Nurul membersihkan nama dari segala keburukan yang pernah diselindungi.

Allah tu Maha Besar, satu hari nanti rakyat akan sedar juga perangai Anwar.

Keluarga Kak Wan dan Nurul ketika itu sudah tentu akan diludah oleh masyarakat yang dahulunya bermati-matian mempertahankan Anwar.

Kak Wan dan Nurul..... masih belum terlambat!!

Sumber AIDC

Mctheory:
Ingat Mati, Ingat Tuhan..

ARTIKEL YANG WAJIB DIBACA OLEH RAKYAT MALAYSIA!!



Oleh : Tan Sri Prof. Dr. Nordin Kardin
Profesor di Kolej Sastera dan Sains, Universiti Utara Malaysia
Sumber : Utusan Online


RAKYAT Malaysia yang sayangkan negara tentu mahu Malaysia kekal bebas dan merdeka menikmati iklim nyaman seperti hari ini dan bebas mencorakkan masa depannya mengikut cita rasa tempatan. Sayangkan negara tentulah sayangkan keseluruhannya. Tidaklah seseorang itu sayangkan negara jika dia hanya sayang cebisan-cebisan daripada negara ini.

Sayanglah kepada tanah air, penduduk dan budayanya, pemerintah dan kedaulatannya yang menjadi simbol kemerdekaan. Sebuah watan yang sempurna disusun bermula daripada tanah dan airnya. Di atas tanah ada penduduk dan budayanya, di atas penduduk ada pemerintahnya dan di atas pemerintah ada kedaulatan dan simbol kemerdekaannya.

Rakyat yang sayangkan negaranya, apabila berurusan dengan pihak luar, tidak akan sekali-kali mengatakan negaranya tidak subur dan airnya kotor, tidak akan berkata penduduk dan budayanya bobrok, pemerintahnya zalim, dan kedaulatannya palsu.

Jika tanahnya tidak subur, dia akan baja dan suburkan. Jika airnya kotor, dia akan bersihkan. Jika penduduknya bobrok, dia akan atur dan harmonikan. Jika pemerintahnya zalim, dia diinsafkan atau gantikan dengan teratur, dan jika kedaulatannya palsu, dia akan kembalikan keasliannya.

Semuanya akan dilakukan di dalam negaranya secara bersama dalam semangat yang dinamakan kenegaraan. Tidaklah sempurna sifat orang sayangkan negara yang memilih untuk sayangkan tanah dan khazanahnya sahaja, sedangkan dia memburuk-burukkan penduduk dan budayanya. Cacatlah cinta seseorang terhadap negaranya jika dia mengadu kepada orang lain mengenai buruknya mana-mana juga tiang negara itu, termasuklah mengadukan hal pemerintahnya.

Demikianlah sifat-sifat yang perlu disemak jika seseorang itu mengaku sayangkan negara dan berjuang untuknya. Jauh sekalilah, seseorang itu daripada sifat sayangkan negaranya jika dia sanggup bekerjasama atau diperalatkan orang lain yang secara sedar atau tidak sedar, mereka telah melafazkan tingkahlaku yang kesannya negara menjadi hina dan hodoh pada kaca mata luar.


Tidak mengapalah kepada mereka yang sememangnya tidak sayangkan negaranya sendiri dan mahu menyerahkannya kepada orang lain demi kepentingan diri.

Namun, bagi mereka yang niatnya bersih dan suci menyayangi negara tetapi tidak menyedari dirinya diheret ke arah lain, elok juga kita mempelajari beberapa tanda atau isyarat bagi membolehkan dia menyukat sejauh mana negaranya bakal kehilangan kemerdekaan yang selama ini menentukan kebahagiaan mengikut acuannya sendiri?

Bagaimanakah caranya untuk dia beringat jika negaranya sedang diperangkap oleh penjajah yang tiada siapa tahu dengan jelas siapakah bakal penjajah itu. Jika sudah diketahui siapa, tidaklah perlu masa yang panjang untuk mengambil sesuatu keputusan. Mungkin boleh diputuskan berperang dengan musuh itu atau dihukum tali barut mereka yang sudah berada di dalam negara.

Tetapi, apabila perang yang dilancarkan adalah perang psikologi yang memakan seperti api di dalam sekam yang hanya dilihat adalah suatu campuran corak seperti sebuah kolaj. Kolaj itulah yang perlu dibaca supaya dapat diterangkan maknanya.

Antara tanda-tanda pertama dalam langkah-langkah penjajahan melalui perang psikologi adalah mempengaruhi pemikiran penduduk sesebuah negara bahawa kehidupan mereka sedang diganggu bibit kecelaruan, ketidakteraturan dan keganasan di dalam negara.

Matlamat serta merta perancang itu pada peringkat ini ialah supaya pemerintah sedia ada akan dilihat sebagai tidak berupaya menyusun dan mengatur masyarakat, mengurus khazanahnya dan menyediakan keadaan yang selamat untuk penduduknya. Hari demi hari, rasa tidak selamat itu terus dipertingkatkan keupayaan suaranya.

Peringkat kedua adalah pihak yang melancarkan perang psikologi itu akan menambah satu lagi tekanan iaitu melemahkan keupayaan kuasa mengawal pemerintah yang dipilih dan diberi mandat oleh rakyatnya untuk memerintah. Segala kebaikan yang dibuat oleh pemerintah hendaklah ditenggelami dengan kebanjiran hal-hal keburukan seperti penyalahgunaan kuasa, rasuah, penipuan, tidak menunaikan janji dan apa sahaja yang boleh menjadikan pemerintah yang dipilih itu ‘kebuluran’ kepercayaan.

Cara begini akan mengalihkan tenaga, sumber dana dan kebijaksanaan pemerintah daripada program memajukan rakyat yang bakal membahagiakan mereka kepada menumpukan usaha mengurus persepsi.

Peringkat ketiga, sesudah rakyat merasa tidak selamat, satu lagi tekanan dikenakan iaitu mencabar status quo institusi yang mengatur rakyat dan pemerintah iaitu Perlembagaan dan undang-undang bertulis negara termasuk pihak yang menjadi penjaga institusi itu seperti badan kehakiman, pasukan penjaga keamanan, jentera pentadbiran dan institusi pembuat Perlembagaan dan perundangan seperti dalam konteks Malaysia adalah Dewan Negara, Dewan Rakyat dan Dewan Undangan Negeri.

Pihak tersebut akan mengusahakan supaya institusi-institusi itu dan penjaga-penjaganya dilihat sebagai tidak lagi mempunyai kredibiliti yang menjamin negara berada dalam satu sistem yang teratur. Justeru, proses politik dan perundangan sedia ada tidak diberi kerjasama. Ini dilakukan bagi mengemukakan hujah bahawa pemerintah sedia ada tidak mempunyai legitimasi memerintah kerana institusi dan jenteranya tidak mempunyai kredibiliti.

Kesannya, anggota jentera institusi-institusi itu turut mengambil pendekatan populis dan menjadi sangat takut dilihat memihak pemerintah walaupun dalam keadaan yang legitimasinya cukup jelas.

Peringkat keempat, perancang perang psikologi ini akan menyemaikan rasa takut bertindak kepada setiap anggota pasukan keamanan.

Polis akan takut bertindak terhadap penjenayah, manakala tentera akan takut kehilangan nyawa di medan perang. Ini sangat kritikal iaitu apabila berlaku pemberontakan dalam negara, polis tidak akan dapat mengawalnya dan apabila ada serangan dari luar, tentera tidak akan melawan.

Peringkat kelima, pihak terbabit akan membuat provokasi terhadap pemerintah supaya pemerintah bertindak balas dengan keras. Apabila tindakan keras diambil, pasukan keselamatan enggan mempertahankannya, institusi yang lemah dan jentera institusi yang tidak lagi memihak pemerintah menjurus kepada satu keadaan anarki. Ketika itulah propaganda besar-besaran akan dilancarkan supaya kuasa alternatif dicari dan diberi kuasa.

Demikianlah yang telah terjadi sejak zaman berzaman dalam sejarah pengambilalihan sesebuah negara, masyarakat dan institusi iaitu melalui operasi perang psikologi. Ia sebenarnya telah berulang kali berlaku di mana-mana. Oleh kerana ia berlaku dengan sangat beransur-ansur dan secara tidak dirasai oleh rakyat, maka banyak kuasa dan kerajaan jatuh kerananya.

Apa yang disebutkan ini hanyalah suatu panduan umum atau tips untuk rakyat Malaysia yang sayangkan negaranya supaya beringat. Sama ada tanda-tanda itu telah ada di Malaysia, ia bukanlah isu yang hendak didebatkan.

Namun, jika ada yang terfikir bahawa mungkin telah ada tanda-tanda demikian di dalam negara tercinta ini, elok juga perlahan-lahan kita menyemak iaitu sudah berada di peringkat mana? Setiap rakyat Malaysia yang telah baligh wajar mempunyai panduan untuk mempertahankan negara yang dicintainya agar kedaulatan negara tidak diserahkan kepada orang lain.

Bukankah sudah lama, guru-guru di sekolah memberitahu bahawa sayangkan watan itu sebahagian daripada iman.
Mctheory:

Renung dan fikirkanlah..

TERKINI! GAMBAR AWEK BARU NABIL RAJA LAWAK!! Sapa mau tengok masuk sini!

sudah putus ke belum??
Opss.. ini bukan blog hiburan, ini blog sosial politik, cuma anggap ini sebagai satu selingan saja. he he he.. Nabil Ahmad, Raja Lawak Astro yang kedua. Merupakan pelawak yang tengah meletop la sekarang ni. Dia punya lawak memang best la, Mc pun layan gak tengok lawak si budak Nabil ni buat.

Setahu Mc, sebelum ni Nabil berkasih-kasihan dengan si Erma, artis Metrowealth. Si artis belaan David Teo la. Tiba-tiba semalam depan mata Mc, dia boleh pulak berpegang2 tangan dengan awek lain. Lepas tu jalan siap peluk2 pinggang la pulak. Takkan si mamat Nabil ni curang?
Gambar agak kurang jelas, siap bersumpah2 lagi Nabil tue
Tue la awek baru Nabil, cun jugak orangnya he he he..
Gambar diatas diambil sewaktu Nabil sedang minum bersama awek barunya tu. Mengikut waiter yang jaga kedai ni, Nabil tengah dok ayat awek baru tue, mungkin dia tengah yakinkan bahawa dia dah putus dengan Irma kot. Awek lama dia. he he he..

Nabil punya angau kat awek baru dia ni, hinggakan tertinggal sampul hadiah yang baru diberi oleh awek baru Nabil ini kepadanya.

Dalam sampul tu ada surat cinta dan baju kotak2. Dah diorang tinggal, kitaorang belek la. ha ha ha...

Dengar cerita Nabil saja expose awek dia ni, dan ini pertama kali dia keluar dengan awek barunya ni.

P/s: apa cerita dengan Irma? Betul ke dah putus?

Mctheory:
hadiah Nabil tu? Dah kasi balik dah.. he he he..

INTIPATI BAJET 2011 SENARAI PENTING!


Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan, Datuk Seri
Najib Razak membentangkan Bajet 2011 di Dewan
Rakyat.
Bajet 2011 bertema "Transformasi Ke Arah Negara Maju
Berpendapatan Tinggi" dengan empat strategi utama.


Jumlah bajet - RM212 bilion, 2.8
preratus lebih tinggi daripada Bajet 2010

Perbelanjaan kos operasi - RM162.8 bilion

Perbelanjaan kos pembangunan - RM49.2 bilion

Berikut petikan penting ucapannya:

  • Rizab negara RM310.8b = 8.5 bulan
    import tertangguh
  • Negara telah pulih dari kemelesetan
    ekonomi
    dunia dgn pertumbuhan KDNK 9.5% separuh
    pertama 2010
  • Defisit dijangka rendah pada 5.4
    peratus pada 2011
  • Jumlah dagangan Malaysia dijangka
    meningkat 18.7 peratus kepada RM1.173 trilion tahun ini
    berbanding RM988.2 bilion tahun lalu
  • Jumlah dagangan Malaysia dijangka
    meningkat 18.7 peratus kepada RM1.173 trilion tahun ini
    berbanding RM988.2 bilion tahun lalu
  • Sektor perkhidmatan diunjur berkembang
    5.3 peratus tahun hadapan dengan pelaksanaan program
    dan inisiatif di bawah tujuh Bidang Ekonomi Utama
    Negara (NKEA) berkaitan perkhidmatan.
Warisan Merdeka - Permodalan Nasional
Bhd akan membangunkan projek bersepadu berharga RM5 bilion,
yang membabitkan menara 100 tingkat, yang dijadual siap
pada 2020
  • Pembinaan projek pembangunan bercampur termasuk
    kediaman mampu milik bernilai RM10
    bilion di Sungai Buloh.
  • Pembangunan Zon Akuakultur Bersepadu
    di Pitas, Sungai Telaga dan Sungai Padas di Sabah serta
    di Batang Ai dan Tanjung Manis di Sarawak dengan
    peruntukan RM252 juta.
  • Peruntukan RM135 juta bagi persediaan
    prasarana asas menggalakkan petani
    menceburi bidang bernilai tinggi seperti industri sarang
    burung walit.
  • Melanjutkan galakan potongan cukai
    pendapatan
    bagi pelabur dan pengecualian cukai
    pendapatan bagi syarikat dalam aktiviti pengeluaran bahan
    makanan sehingga 2015.
  • Syarikat pelaburan berkaitan kerajaan
    (GLIC)
    seperti Kumpulan Wang Simpanan Pekerja
    (KWSP), kini boleh melabur sehingga 20 peratus daripada
    jumlah aset yang diurus berbanding tujuh peratus
    sebelum ini.
  • Suruhanjaya sekuriti (SC) akan menawarkan
    tiga lesen broker saham baharu kepada
    syarikat tempatan, asing dan usaha sama yang layak untuk
    meningkatkan penyertaan pasaran runcit.
  • Duti import kira-kira 300 barangan
    kegemaran pelancong dan rakyat tempatan di antara 3 dan
    5 peratus dimansuhkan bagi menjadikan Malaysia syurga
    beli belah
  • Dana Pencen Swasta (PPF) tahun depan
    untuk memberi manfaat kepada pekerja sektor swasta dan
    mereka yang bekerja sendiri
  • Program Adunan Biobahan Api dengan Petroleum
    Diesel
    (Program B5) secara mandatori bermula di
    Putrajaya, Kuala Lumpur, Selangor, Negeri Sembilan dan
    Melaka
  • Pengecualian cukai jualan ke atas
    semua jenis telefon bimbit.
  • RM850 juta bagi menyediakan infrastruktur sokongan
    untuk mempercepatkan pembangunan koridor dan
    wilayah
    .
  • RM411 juta untuk melonjak ekonomi ke arah sebuah
    negara berpendapatan tinggi, aktiviti
    penyelidikan, pembangunan dan pengkomersilan sebagai
    landasan peningkatkan aktiviti nilai ditambah dalam
    setiap bidang ekonomi.

  • Penubuhan Unit Inovasi Khas (UNIK)
    di bawah Jabatan Perdana Menteri dengan peruntukan RM71
    juta bagi tahun depan untuk mengkomersilkan hasil
    penemuan R&D oleh universiti dan institusi
    penyelidikan.

  • RM200 juta untuk perolehan hasil
    kreatif
    seperti filem, drama dan dokumentari
    keluaran tempatan yang berkualiti tinggi.

  • Gaji pokok minimum pengawal
    keselamatan
    dinaikkan kepada RM500 hingga
    RM700 sebulan mengikut kawasan mulai Januari 2011
  • Penjawat awam wanita diberi pilihan tentukan sendiri
    tempoh cuti bersalin bergaji penuh tidak melebihi
    90 hari
    .
  • Skim Rumah Pertamaku bantu golongan
    muda yang baru bekerja dengan pendapatan kurang
    daripada RM3,000 sebulan untuk memiliki rumah
  • Kerajaan akan menaikkan kadar cukai
    perkhidmatan
    daripada 5 peratus kepada 6 peratus
  • Elaun untuk JKKK, JKKKP dinaikkan
    kepada RM800 sebulan
  • RM6.9 bilion pula diperuntuk untuk bina
    infrastruktur seperti membina jalan luar
    bandar dan untuk membina jalan luar bandar
  • RM2.1 bilion diperuntuk untuk bina dan menaik taraf
    jalan luar bandar di Sabah dan Sarawak,
    selain RM696 juta bagi tujuan sama di Semenanjung
    Malaysia
  • Sistem Penilaian Takap Kecekapan
    (PTK) dimansuh dan diganti dengan sistem
    penilaian lebih sesuai dan diterima baik penjawat awam
sumber M-Kini

Mctheory:
Menuju kearah negara maju.. bukannya janji kosong atau angan2 mat jenin.

BONGGOK! KEBODOHAN MAHFUZ YANG MELIMPAH-LIMPAH!



Bagi akal yang waras kita akan insaf dengan ucapan bajet yang dibentangkan oleh YAB PM petang tadi...maka kalau ada yang sinis dengan ucapan tersebut jelaslah bahawa akal tak waras! gila!

125. Kita bukannya saudagar mimpi yang memperdagang dogengan. Kita adalah parti pembina harapan yang berpijak dibumi nyata. Apa yang kita capai bukanlah secara tidak sengaja, ibarat bulan jatuh ke riba, tetapi ia hasil dari perencanaan yang jelas, ketegasan pelaksanaan, perancangan yang rapi serta pengorbanan yang tinggi.

126. Percayalah, bahawa Kerajaan tidak akan mengambil jalan mudah dengan menggadaikan kepentingan negara jangka panjang demi populariti jangka pendek. Yakinlah, bahawa kita tidak mahu mewariskan negara yang bermasaalah kepada generasi akan datang.

127. Lantaran itu, rakyat perlu insaf bahawa masa depan mereka dan anak anak adalah terlalu bernilai dan mahal harganya untuk diserahkan kepada pihak yang tidak bertanggungjawab.

128. Sesungguhnya bajet kali ini merupakan bajet ke 53 pasca merdeka yang telah dibentangkan oleh Kerajaan dan parti yang sama. Melalui 53 bajet, 10 Rancangan Malaysia, tiga Rangka Rancangan Jangka Panjang dan satu Misi Nasional, Bajet 2011 menjadi bingkisan penting serta langkah pertama dalam menempatkan Malaysia diambang status negara maju berpendapatan tinggi.

129. Ingatlah bahawa, Malaysia adalah tanah tumpah darah kita, disini kita dilahirkan, disini kita membesar, disini kita mencari rezeki, disini kita mencipta kejayaan dan disinilah dengan Takdir tuhan kita akan bersemadi.

130. Kepada Mu Ya Allah, dipanjangkan doa dan dipohon kekuatan, mudah mudahan segala usaha hamba hamba Mu ini beroleh keberkatan.

Tuan Yang Dipertua, saya mohon mencadangkan.

Masa ini dewan begitu hening dan ahli ahli Parlimen BN terutamanya dilihat begitu insaf mendengar kesungguhan yang diungkapkan oleh YAB PM, sejurus itu semua penyokong Kerajaan menepuk meja tanda menyokong akan ucapan bajet tersebut.

Dikala inilah si Mampoz mencelah dengan mengatakan ' bajet terakhir bagi tahun ini ', kita faham bahawa si Mampoz ini sedang menyindir tetapi sebenarnya si Mampoz sedang berdoa yang beliau sedang mendengar bajet yang terakhir bagi diri beliau sebenarnya pada tahun ini...

Kesian mamat Mampoz ni, dah nak mati rupanya...sebagai orang Islam penulis sedekah fatihah dululah...Pilihanraya lagi ker?

sumber Putra Merdeka

Bengang betul bila tengok Mahfuz dok terjerit2 dalam parlimen. Macam orang gila hilang bini. Betul la kata cikgu Mc dulu, tin kosong memang kuat berbunyi. Tapi hanya bunyi saja la, isi apa pun tarak.

Pembangkang memang cilakak, budget 2011 bentangkan banyak perkara, semuanya mengenai kemajuan dan kebajkan rakyat, tapi mereka hanya fokus pada benda2 yang tak sepatutnya. Mereka datang ke parlimen hanya untuk mencari punca bagi menghentam kerajaan pusat dan Ds Najib. Puak2 cilakak ni bukannya datang nak tahu apa kerajaan buat, tapi cuma untuk mengutuk saja.

jadilah pembangkang yang berhemah dan berkelakuan bijak. Jangan bodohkan diri anda didepan rakyat Malaysia. Tolonglah semua pada PRU ke 13 ni, Tolong jangan bagi Mahfuz menang lagi, dia cuma jadi anjing dalam parlimen, menyalak sesuka hati.

Puak pembangkang memang pandai mencari kesalahan orang, tapi mereka sendiri pun berserabut. Negeri yang dijajah pun tak terjaga, lagi mau sibuk pasal kerajaan pusat. Balik cermin diri la wei..

P/s: sendiri pongkoq penuh tahi, lagi mau kata orang kentut busuk.. akai ada ka?

Mctheory:
Yang pasti, Mahfuz memang bodoh!

PANAS! GOBALA DEDAHKAN 'KEBURUKAN' DALAMAN PKR!



KENYATAAN Ahli Parlimen Padang Serai, N.Gobalakrishnan bahawa Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali merupakan dalang kepada kekusutan yang melanda parti itu menjelang pemilihan 16 November depan bukanlah satu kejutan.

Apa yang mengejutkan hanya keberanian Gobalakrishnan membuat kenyataan terbuka tetapi dari segi fakta tiada mana-mana pun pemimpin di dalam PKR yang boleh menafikan apa yang beliau katakan.

Ia kerana sebelum ini, calon Timbalan Presiden, Datuk Zaid Ibrahim pun sudah mendedahkan bagaimana berlakunya pelbagai taktik untuk menghalang beliau mendapat pencalonan dan secara tidak langsung kenyataan yang dibuat banyak menjurus kepada penyokong Azmin.

Namun begitu pendedahan Gobalakrishnan boleh dianggap kemarahan dan rasa tidak puas hati yang tidak mampu dibendung lagi.

Sebenarnya, bukan sahaja Gobalakrishnan malahan sentimen seumpama itu sudah begitu ketara di peringkat akar umbi.

Walaupun dikatakan menjadi calon pilihan untuk memenangi jawatan Timbalan Presiden berikutan sokongan kuat Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadapnya namun hari ke hari kedudukan Azmin semakin tergugat.

Apa pun dari sudut lain, pendedahan Gobalakrishnan boleh dianggap satu lagi petaka kepada PKR yang sebelum ini cuba digambarkan oleh gandingan Anwar-Azmin sebagai cukup sempurna.

Selepas berlaku kekecohan ketika proses pencalonan di peringkat cabang, ia berterusan pula dengan dakwaan berlaku pelbagai penyelewengan ketika pengundian dijalankan dan perebutan kuasa.

Justeru apabila Gobalakrishnan membuat pendedahan maka lengkaplah sudah kepincangan di dalam PKR.

Anwar yang kini sedang berhadapan dengan kes liwat di mahkamah, seolah-olah tidak mampu lagi mengawal situasi di dalam PKR manakala Wan Azizah pula sebagai Presiden hanya menjadi pemerhati.

PKR kini bagaikan parti tunggang terbalik, segala kepincangan dan keburukannya semakin terdedah dari semasa ke semasa.

Dalam soal pendedahan, Gobalakrishnan itu, ia sudah tentulah menggembirakan penyokong-penyokong anti-Anwar-Azmin yang sememangnya ingin melihat gabungan itu berakhir.

Ia kerana gabungan itu sudah banyak mendatangkan masalah kepada PKR sehingga dianggap telah menghuru-harakan parti tersebut.

Tetapi apa yang jelas, PKR kini bagaikan sebuah kapal yang semakin bocor sana-sini akibat dihentam pelbagai masalah dan semakin menjauhkannya daripada ‘pelabuhan’ tampuk pemerintahan negara yang menjadi matlamat utama kenapa parti itu ditubuhkan.

Seharusnya semua ini akan memberi isyarat kepada rakyat bahawa sesebuah parti yang ditubuhkan hanya semata-mata untuk merebut kuasa dan memenuhi impian politik seorang insan tidak akan ke mana. - Utusan Malaysia

P/s: PKR hanyalah untuk Anwar, keluarga dan kroni.

Mctheory:
Dasar utama hanyalah untuk Anwar jadi PM.

Jumaat, 15 Oktober 2010

PANAS! ANWAR LIWAT SAIFUL BUKAN SECARA PAKSA, TAPI GUNA KUASA!

Ada pihak mempersoalkan di mana logik untuk lelaki berusia 61 tahun untuk mengguna kekasaran untuk meliwat pemuda berusia 23 tahun? Pastilah anak muda itu mengguna kekuatan untuk menendang dan melarikan diri. Kesian kecetekan pengetahuannya dalam kes-kes jenayah seksual.

Kes jenayah seksual boleh berlaku dalam keadaan menyerah tanpa kerelaan atas faktor-faktor psikologi. Ia termasuk rasa kepada pengaruh pemangsa, terlalu hormat kepada pemangsa sehingga tidak dapat menolak kehendak seks pemangsa, dan lain-lain cara yang banyak dibincangkan dalam makalah-makalah kajian saintifik criminology.

Undang-undang yang dipanggil sodomy law wujud di negara-negara barat dan sering berlaku dalam bentuk non-consensual. Kemungkinan yang berlaku antara Anwar dan Saiful adalah non consensual sodomy . Kami ulang balik, ia mungkin berlaku. Kes-kes liwat paksa banyak berlaku di kalangan paderi dan anak-anak muda di barat yang pernah menjadi skandal beberapa tahun lalu.

Senario yang mungkin berlaku adalah setelah dipaksa secara psikologi, Saiful menurut saja kehendak Anwar. KY Jelly dan dildo digunakan dan cara sodomi itu selamat tidak membawa kesakitan kepada mangsa. Kemungkinan besar tiada kesan kekerasan fizikal dapat ditemui.

Cabaran kepada pendakwa adalah untuk membuktikan. Jika tidak, ia bermakna ia adalah perhubungan seks sama jenis yang berupa suka sama suka. Bertambah lagi, ada laporan mengatakan ini bukan kali pertama Saiful telah diliwat.

Jika Saiful terkantoi juga dan spin psywar PKR yang mengatakan kesalahan meliwat adalah suka sama suka sudah tentu mengesahkan kecenderungan seksual Anwar.

Bagaimana bumi Malaysia ini mahu dipimpin oleh pemimpin homoseksual dan mengulangi sejarah kaum Luth yang dilaknati Allah.

Apa kata PAS?

sumber GaraManis

P/s: Pas?? tetap tak percaya jugak.. dasar bebal.

Mctheory:
Anwar seronok meliwat, korang?? Sakit kena liwat la Pas wooii.. he he he..

SEMUA TOLONG JAWAB!! BENARKAH MALAYSIA NI DULU NAMA ASALNYA TANAH MELAYU??


Kenapa Mc gunakan soalan yang agak pelik ini sebagai topik artikel? Sebab sememangnya, jika anda ni seorang pelancong asing yang datang bekerja di Malaysia, kemudian anda amat rapat dengan masyarakat Malaysia dan berminat mengikuti perkembangan politik semasa, anda mungkin tidak percaya bahawa Malaysia ini satu ketika dahulu dinamakan 'Tanah Melayu'.

Kenapa tidak percaya??

Mc nak tanya balik, apa yang menunjukkan Malaysia ni dulu Tanah Melayu??

Kita tak payah susah2 buat kajian. Kita gunakan pemerhatian awam dan pengalaman yang ada didalam otak kita sekarang. Jika anda ke Mega Mall, seperti Midvalley, Suria KLCC, Sunway Piramid atau Pavilion (high Class). Perhatikan betul2, kaum apa yang paling banyak membuka kedai ditempat seperti ini?

Untuk pengetahuan semua, penguasaan melayu kurang dari 5%. Maknanya kalau ada 100 lot, melayu tak sampai 4 lot pun.

Kemudian kita perhatikan pulak pelanggan yang datang berkunjung ke tempat2 seperti ini. Anda lepak je depan pintu masuk Suria KLCC, perhatikan orang keluar masuk.

Apa yang anda nampak?

Bilangan kaum cina lebih ramai mengunjungi tempat2 seperti ini, melayu?? ada.. tapi cuma sebagai pekerja. Kalau datang pun lebih banyak yang 'window shopping' tak pun bebudak sekolah yang monteng sekolah.

Berapa peratus kaum melayu mengunjungi tempat seperti ini? Hanya 30% yang datang, kemudian yang membeli-belah kurang dari 20%.

Ini baru pemerhatian rambang, belum lagi diteliti dengan lebih halus.

Nak tahu kenapa melayu susah nak berniaga dan mendapat lot ditempat seperti ini?

Kerana, harga yang ditawarkan kepada melayu selalunya lebih tinggi dari kaum cina. Malah lot kedai yang ditawarkan pula, lot2 paling hujung iaitu lokasi yang sememangnya agak teruk. Kenapa agaknya jadi begitu? Mananya tidak, taukeh atau bos-bos besar kat Mega Mall ni selalunya dari kaum cina, pengurus bawahannya pun, cina, malahan pengurusannya serba-serbi cina. Sebab itu, apa saja permohonan dari kaum cina, pasti akan didahulukan, berbanding kita kaum melayu.

Kaum cina kata, hak diorang dinafikan di Malaysia, tetapi sebenarnya melayu yang selalu kena buli di negara ini.

Kalau tak percaya, ambil senarai pembekal dan pemborong di Selangor, cuba kita lihat, berapa kerat pembekal bahan mentah ni syarikat orang melayu? dalam 40 syarikat mungkin hanya wujud satu atau dua saja yang taukehnya orang melayu, yang lain?? semuanya cina.. india? jangan cakap la.. langsung takde kot.

Pasti ada orang tertanya-tanya kalau semuanya cina, melayunya kat mana? Melayunya hanya ramai dipasar malam, pasar pagi, pasar tani ataupun di pasar-pasar basah, macam Chow Kit, Downtown, Uptown, kawasan-kawasan sebegini, dikuasai oleh melayu. Kerana kawasan ini penguatkuasanya orang melayu ataupun kawasan yang dibuka oleh kerajaan negeri. Sebab tu melayu boleh bertapak, kalau tak, tak boleh juga nak cari makan.

Itu baru dalam bidang ekonomi, cuba kita lihat dalam hal ehwal politik pulak.

Semenjak akhir-akhir ini, kuasa melayu sudah semakin berkurangan. Suara orang melayu sudah tidak dipedulikan lagi. Malahan tindakan undang2 pun dijalankan secara berpilih2. Bila kaum lain cina buat? lepas.. tapi bila namanya melayu? sudah pasti tindakan akan diambil.

Contoh, kes Otai blogger Rocky Bru dengan Menteri Penerangan Rais Yatim. Baru kena tegur dalam blog sikit, dah buat laporan polis la itu la ini la.. melompat tak tentu pasal. Lepas tu kes Hasan Skodeng dengan TNB, sampai masuk mahkamah. Baru buat lawak sikit dah ambik hati, terasa sangat la konon. Itu kalau orang melayu yang buat, cuba kalau nama Ah Chong ke, Ah Wee ke.. tentu takde tindakan yang diambil.

Namewee, nama cina paling rasis di muka bumi Malaysia. Berpuluh2 video klip kontroversi yang dia keluarkan, tapi sampai sekarang masih lagi bebas. Video klip hina TNB pun ada, namun langsung takde tindakan. Laporan polis terhadapnya pun takde kesan. Kenapa dia tidak dikenakan tindakan? Sebab dia cina ke? Kenapa nak memilih dan berpilih?

Andaikata cina mendapat kuasa politik dan menjadi 'tuan' dinegara ini, adakah mereka akan lakukan apa yang kita lakukan sekarang? Atau Malaysia di'tranform'kan jadi seperti Singapork? Semestinya.. pasti Malaysia akan dijadikan seperi Singapork. Malah melayu akan digadaikan segalanya, hinggakan sejarah yang mengaitkan kaum melayu sebagai penduduk asal juga akan diubah.

Tiada perkataan sama rata dalam kamus hidup mereka. Yang ada hanyalah tamak haloba. Mereka mahu menguasai segala-gala. Mc bukan tak suka kaum cina, cuma Mc taknak kita terlalu mengikut rentak mereka. Jangan gadaikan kuasa kita semata-mata mahukan undi mereka. Jangan pula kita menyesal tak sudah pulak nanti, apabila satu hari, anak cucu kita akan bertanya pada kita.

Atuk benarkah dulu Malaysia ni namanya Tanah Melayu? Tapi kenapa kita merempat?? Kalau ini tanah kita, kenapa pemimpinnya bukan orang melayu?

Apa kita nak jawab?

Atuk dan Nenek kita sudah pun melakukan tanggungjawab mereka, merdekakan Malaysia, membangun dan menjaganya. Kemudian tanggungjawab kita pulak untuk menjaga, membangun dan membina bangsa kita.

Jaga hak kita elok2.. kongsi2 takpe, tapi jangan gadaikan.. kesian anak cucu kita nanti.

P/s: Ingat!! Malaysia ni bukan hak kita, tapi tanah pinjam dari hak yang sepatutnya.

Mctheory:
Anda Melayu?? Fikirlah elok-elok..

GILA!! AKIBAT TERANGSANG, SAIFUL DILIWAT TANPA KONDOM BERKALI-KALI!!



sumber AIDCNews

KUALA LUMPUR - Ahli patologi forensik Hospital Kuala Lumpur (HKL) Dr Siew Sheue Feng memberitahu Mahkamah Tinggi hari ini bahawa semasa merekodkan sejarah perubatan Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 28 Jun, 2008, mangsa itu memberitahu bahawa dia telah diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak dua bulan sebelum tarikh itu, tanpa menggunakan kondom.
Dr Siew berkata Mohd Saiful memaklumkan kepadanya bahawa Anwar tidak menggunakan kekerasan terhadapnya dan menggunakan bahan pelincir (KY Jelly) semasa proses meliwat itu.

"Selepas Mohd Saiful memberitahu dia diliwat, saya bertanya kepadanya sama ada kondom telah digunakan, Mohd Saiful menjawab tidak, tapi katanya bahan pelincir telah digunakan," kata Dr Siew

Doktor itu berkata beliau membuat keputusan secara konklusif berdasarkan keputusan empat sapuan yang diambil dari bahagian dubur Mohd Saiful semasa pemeriksaan perubatan pada 28 Jun, 2008, beliau mengesahkan bahawa telah berlaku penetrasi alat kelamin lelaki.

"Berdasarkan laporan itu dan mengetahui lokasi tempat sampel itu diambil, sekarang saya boleh mengesahkan bahawa telah berlaku penetrasi alat kelamin lelaki," kata Dr Siew, 40, saksi ketiga, pakar forensik yang berpengalaman mengendalikan antara 200 dan 300 kes forensik dan menyelia 20 kes liwat.

Ketika ditanya oleh Timbalan Pendakwa Raya Datuk Nordin Hassan, sama ada liwat boleh berlaku tanpa mengakibatkan sebarang kecederaan pada kawasan dubur mangsa, Dr Siew berkata perkara itu boleh berlaku sekiranya bahan pelincir digunakan atau kejadian itu lewat dilaporkan kepada doktor.

"Ini berkemungkinan terjadi apabila perbuatan itu tidak melibatkan kekerasan atau sanggahan," kata Dr Siew.

Seterusnya, saksi keempat pendakwa, Dr Khairul Nizam Hassan, pakar penjagaan kecemasan Hospital Kuala Lumpur (HKL), turut memberi keterangan di mahkamah hari ini.

Dr Khairul Nizam berkata penetrasi (proses kemasukan) alat kelamin lelaki telah berlaku berikutan penemuan air mani lelaki pada bahagian 'periannal, low rectal dan highrectal' Mohd Saiful.

Dalam keterangannya, Dr Khairul Nizam memberitahu mahkamah bahawa beliau telah membuat pemeriksaan fizikal terhadap Mohd Saiful, dari hujung rambut hingga ke hujung kaki.

Peguam Karpal Singh yang mewakili Anwar menangguhkan pemeriksaan balasnya terhadap tiga doktor itu kepada 25 Oktober.

Sebelum ini, Karpal juga turut menangguhkan pemeriksaan balas Dr Mohd Razali Ibrahim, pakar bedah HKL.

Pada 3 Jun lalu, Dr Razali merumuskan walaupun ketiadaan koyakan, tetapi kewujudan air mani di dubur mangsa (Mohd Saiful) sudah memadai untuk merumuskan wujudnya penetrasi (tembusan).

Prosiding hari ini sepatutnya diteruskan dengan pemeriksaan balas Karpal terhadap Dr Razali, namun setelah perbincangan di Kamar Hakim di antara pihak pendakwa dan pihak penguambela, akhirnya kedua-dua pihak bersetuju pemeriksaan balas ke atas Dr Razali ditangguhkan lagi tetapi disambung dengan keterangan saksi ketiga, Dr Siew Sheue Feng dan saksi keempat,Dr Khairul Nizam Hassan.

Sebelum, Dr Siew memberi keterangan, Karpal berusaha mengalihkan topik dengan memberitahu mahkamah bahawa beliau akan mengusulkan prosiding menghina terhadap individu tertentu (Rahimi) berhubung kenyataan yang dibuat kepada media.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah meluluskan permohonan Karpal untuk memfailkan permohonan rasmi bagi mendapatkan prosiding menghina mahkamah.

P/s: kebenaran semakin terbongkar..sedikit demi sedikit..

Mctheory:
Karpal pun dah mula pening dengan kes ni.. he he he..

PANAS!! MARI TENGOK REAKSI TERKEJUT PEMINAT ANWAR DI FILIPINA??

Setelah Anwar mengumumkan beliau akan ke Filipina, ramai peminat-peminat Anwar disana berasa terkejut dan berasa seronok untuk berjumpa dengan tokoh pujaan mereka. Anda tak percaya anwar ada penyokong dan peminat di Filipina? Cuba tengok video ni.. mereka ni diantara peminat Anwar yang terkejut apabila Anwar kata nak datang Filipina.. sampai nangis2 tu.



Kenape? Tak percaya ke? he he he..

P/s: Dengar kata Anwar akan diangkat sebagai tokoh Gay Asia.. betul ke?

Mctheory:
Anwar memang hebat! Auranya dahsyat!.. he he he..

HANGAT! AMOI UNTUK DIROGOL!! SAPA NAK WEII!!

amoi untuk di rogol!!

Pada sesiapa yang jumpa amoi dalam gambar ni, diharap jangan lepaskan peluang untuk mencabul atau merogolnya. Ini kerana amoi ni langsung tak hormat akan undang2. Malah amoi ni juga telah mengeluarkan video dengan tujuan membusukkan nama PDRM. Video yang menyaksikan amoi ni tidak mahu polis menyamannya walaupun dia melakukan kesalahan, malah perbuatannya itu dilakukan sambil bersikap kurang ajar terhadap anggota polis.

Rakaman yang menunjukkan dia mempermainkan anggota polis, memang kurang ajar.. Sepatutnya dia dipenjara kerana menganggu tugas penjawat awam.

Tidakkah dia sedar bahawa jika dia dirompak, dicabul atau dirogol, pada siapa agaknya dia nak minta bantuan??

Apakah amoi ni tak sedar tentang pentingnya PDRM mengawal keamanan negara. Atau dia ingat dia dah kuat, ramai bodyguard, sebab tu dia berani buat perkara bodoh macam tu. Kemudian siarkan kat You Tube sambil dikutuk oleh geng2 sebanggangnya.

P/s: Pihak polis jangan layan dia kalau dia susah. Pulaukan aje...

Mctheory:
Orang macam ni kena ajar sikit.. dia ingat dia bagus!

Khamis, 14 Oktober 2010

BONGGOK!! PAS KELANTAN SERUPA ISRAEL RAMPAS TANAH RAKYAT!!

Ni pun salah satu acara 'pau' duit rakyat

SUATU ketika dahulu, Gua Musang yang terletak di pedalaman Kelantan merupakan daerah yang paling 'ditakuti' kerana pernah jatuh ke tangan pemerintahan komunis selama tujuh hari.

Sepanjang pemerintahan singkat itu, komunis menjadikan gua-gua batu kapur di daerah itu sebagai lokasi sulit, selain melakukan pemerintahan kejam sehingga menyebabkan rakyat jelata menderita.

Sepanjang tempoh itu juga, ramai rakyat yang tidak berdosa menjadi mangsa. Kesan tersebut boleh dilihat melalui peninggalan dan monumen bersejarah seperti lombong-lombong emas, penempatan komunis, kubur di dalam masjid, gua-gua misteri, tokong purba Swee Nyet Keung dan kewujudan kampung baru yang masih kekal sehingga hari ini. Semua itu, saling berkaitan antara satu sama lain.

Salah satu faktor utama Gua Musang menjadi sasaran komunis adalah kerana kawasannya terpencil dan keadaan muka buminya berbukit-bukau serta belum diterokai.

Hari ini, selepas 53 tahun negara merdeka, daerah Gua Musang berubah seiring dengan transformasi negara biarpun kedudukannya agak terpencil. Daerah itu agak pesat membangun kerana terletak di tengah-tengah laluan antara Kota Bharu-Kuala Lumpur.

Sehingga sekarang, Gua Musang masih lagi 'kaya' kerana mempunyai tanah yang amat berpotensi diteroka dan dibangunkan untuk sektor pertanian. Kebanyakan penduduk di kawasan tersebut adalah peneroka tanah yang datang dari seluruh pelosok negeri Kelantan. Namun, selepas berpuluh tahun tinggal di situ, mereka masih belum mendapat hak atau geran tanah daripada pihak berkuasa tempatan.

Perkara ini sering dibangkitkan oleh penduduk di kawasan tersebut dan lebih menyedihkan apabila ada di antara tanah terbabit didakwa 'dirampas' oleh kerajaan negeri Kelantan untuk dijadikan Ladang Rakyat. Sebagai balasan, rakyat menerima pulangan semula dalam bentuk bayaran dividen bulanan sebanyak RM200.

Persoalannya, apakah tanah itu akan kekal menjadi milik mereka dan sampai bila bayaran dividen tersebut akan dibuat?. Ia merupakan beberapa persoalan yang dilontarkan oleh penduduk kepada Timbalan Ketua UMNO Bahagian Gua Musang, Mat Yusof Abdul Ghani dalam satu pertemuan baru-baru ini.

"Bayangkan ada penduduk telah menunggu selama berpuluh-puluh tahun dan ada juga yang telah membayar deposit tetapi sehingga hari ini, mereka tidak diberikan geran. Hairannya, ada penduduk yang baru memohon telah diberikan geran. Kenapa ini berlaku kalau tidak ia ada kaitan dengan politik.

"Saya yakin pada pilihan raya kecil (Pilihan Raya Kecil DUN Galas) kali ini, Pas akan mendapat hukuman daripada penduduk tempatan. Mereka ternyata telah mengkhianati penduduk di Dewan Undangan Negeri Galas," katanya.

Justeru itu, beliau menegaskan masalah tanah yang semakin bernanah dalam masyarakat Gua Musang akan menjadi paksi kepada semua persoalan pada pilihan raya kecil yang akan berlangsung pada 4 November ini.

"Ambil tanah dan bina Ladang Rakyat, itu nama sahaja...tetapi sebenarnya pemilik sebenar ladang adalah syarikat-syarikat besar. Masalah utama selain daripada pengambilan tanah ialah tidak semua rakyat mendapat hasil, hanya segelintir yang dapat. Tidak sampai lima peratus rakyat dapat, selebihnya yang untung adalah syarikat.

"Tidak seperti kerajaan pusat melalui Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (Kesedar) dan Felda, rakyat tahu kerajaan memberi tanah ladang dan tanah lot untuk kegunaan mereka dan sebahagian daripada mereka sudah jadi kaya raya. Kita bukan ambil tanah dan beri kepada syarikat yang meraih keuntungan sendiri," katanya.

Ladang Rakyat yang diurus oleh Perbadanan Pembangunan Ladang Rakyat Negeri Kelantan ditubuhkan pada 2006 dengan matlamat untuk meningkatkan taraf hidup penduduk dan sosio-ekonomi negeri.

Bagaimanapun, penubuhan ladang tersebut menimbulkan tanda tanya kerana sehingga sekarang, kerajaan negeri tidak menjelaskan secara mendalam mengenai kedudukan kesemua ladang tersebut, di mana kesemua pesertanya diberikan dividen sebanyak RM200 sebulan.

Menurut laman web perbadanan tersebut, sehingga Oktober 2007, sejumlah 2,973 peserta telah menikmati dividen bulanan hasil daripada pembangunan ladang kelapa sawit.

Peserta Ladang Rakyat pula diambil dari Senarai Keluarga Miskin Negeri Kelantan 2005 yang dikeluarkan oleh Unit Perancang Ekonomi Negeri (UPEN) dengan tambahan senarai daripada pencalonan rakyat miskin yang dicalonkan oleh penghulu dan dikemukakan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri dan Penyelia Dewan Undangan Negeri.

Namun, apakah sistem pencalonan peserta tersebut benar-benar telus dan melibatkan semua rakyat tanpa mengira fahaman politik kerana di kedai-kedai kopi di seluruh negeri khususnya di Galas, jelas kedengaran rungutan mengenai perkara tersebut.

Mohd. Yusof mendakwa, kerajaan negeri hanya tahu mengambil tanah rakyat dan kemudian menjualnya kepada syarikat tertentu untuk mendapatkan keuntungan yang besar tetapi pada masa sama, mengabaikan nasib penduduk yang kehilangan tempat untuk mencari rezeki.

Dalam pada itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Nengggiri itu yakin Pas tidak akan membangkitkan isu royalti minyak pada Pilihan Raya Kecil DUN Galas.

Ia juga selaras dengan pendirian Ketua UMNO Bahagian Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah yang juga Pengarah Pilihan Raya Barisan Nasional (BN) yang menyokong pemberian royalti minyak.

"Sebelum ini, Pas menaikkan kain pemidang yang menyatakan rakyat Kelantan dikhianati tetapi dua tiga hari lepas, saya tengok Pas telah menurunkan pemidang yang mengecam pembahagian wang ihsan. Nampaknya isu yang mereka gembar-gemburkan tidak didengari langsung oleh rakyat Kelantan kerana tidak ada unsur pengkhianatan," katanya.

Biar apa pun isunya, apakah pengundi di Galas bersedia sepenuhnya untuk menghukum Pas?

Sumber Pakcik.net

P/s: Pengundi Galas.. tunjukkan kuasa anda.. hukum pada yang sepatutnya..

Mctheory:
Perangai merampas tanah serupa Yahudi Israel...

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review